آیا شما نیز قصد دارید با سادهترین روش، کسبوکارتان را به صدر نتایج گوگل بیاورید؟ پس، تبلیغات کلیکی مناسب شما خواهد بود! در این روش، هزینه تبلیغات فقط بر اساس تعداد کلیکها روی تبلیغ محاسبه خواهد شد. یکی از مزایای بزرگ تبلیغات کلیکی، امکان سنجش دقیق نتایج تبلیغات و عملکرد آنها است که آن را به انواع تبلیغات محبوب برای کسبوکارها تبدیل کرده است. در این مقاله به سوال «تبلیغات کلیکی چیست» میپردازیم و انواع PPC گوگل ادز را بررسی خواهیم کرد. ما در این مقاله نکاتی را بیان کردهایم تا با مطالعه آنها بتوانید بهترین استراتژی را برای تبلیغات کلیکی خود انتخاب کنید.
در پاسخ به پرسش «تبلیغات کلیکی چیست» باید بگوییم، تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی راهحل تبلیغاتی است که هزینه آن بهازای هر کلیک روی لینک، از حساب گوگل ادز شما کسر خواهد شد. تبلیغات PPC به کسبوکارها فرصت دیده شدن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل را میدهد. به عبارت دیگر، با استفاده از تبلیغات کلیکی Google Ads، فقط هنگامی پول بابت تبلیغات پرداخت خواهید کرد که شخصی روی تبلیغ شما برای بازدید از سایت یا هر هدف دیگری کلیک کرده باشد.
همچنین در تبلیغات گوگل، میتوانید در هر زمان جامعه هدف خود را تغییر دهید و نمایش تبلیغ را فقط برای گروه مشخصی (براساس علاقه، منطقه جغرافیایی و سایر متغیرها) امکانپذیر کنید. از سوی دیگر، تبلیغات در گوگل امکان معرفی کسبوکار شما را در وبسایتهای شبکه Google فراهم میکند.
منظور از تبلیغات کلیکی صرفاً تبلیغاتی است که نحوه پرداخت هزینه آنها براساس تعداد کلیکها محاسبه میشود. با استفاده از اکانت اختصاصی گوگل ادوردز میتوان هزینه تبلیغات را بهطورکامل مدیریت کرد. روشهای دیگر تبلیغات گوگل که در آن هزینهها بر اساس تعداد بازدید، نصب و سایر روشها محاسبه میشود، در دسته تبلیغات کلیکی قرار نمیگیرند. پس از دریافت پاسخ «تبلیغات کلیکی چیست»، آشنایی با انواع آن به شما در انتخاب مناسبترین روش و استراتژی برای موفقیت کسبوکارتان کمک میکند.
تبلیغات بنری یکی از موثرترین روشهای معرفی محصول و کسبوکار است؛ زیرا در سایت و پلتفرمهای مختلف و بسیاری تبلیغات شما به نمایش گذاشته میشود. هربار که مخاطبی روی بنر شما کلیک کند، هزینه آن از حساب گوگل ادز کسر خواهد شد. بهطور مثال، اگر محصول شما یک بازی باشد با تبلیغ بنری در اپلیکیشنهای گیم موبایل، نصب بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد. در ادامه به تبلیغات کلیکی درون اپلیکیشن بیشتر میپردازیم.
فضایی از اپلیکیشنها توسط شرکتهای سازنده آنها به تبلیغات اختصاص داده میشود تا علاوهبر جبران هزینه تولید، به کسب درآمد بیشتر نیز کمک کند. تبلیغات بنری در اپلیکیشنهای مربوط به کسبوکار شما برای کلیک بیشتر باید قرار بگیرند. بدون شک تبلیغات در اپلیکیشن توسط تعداد بسیاری از کاربران دیده خواهد شد؛ بهخصوص اگر در اپلیکیشنهای معروف تبلیغات شما نمایش داده شود.
موتورهای جستجو یکی از مهمترین منابع ورود کاربران به سایتها هستند. کاربران اینترنت با جستجو عباراتی بهعنوان کلمات کلیدی، برای یافتن پاسخی برای سوالاتشان، وارد سایتهای نمایش داده شده در صفحه اول نتایج گوگل میشوند. ممکن است وبسایت شما در بین صفحات یک تا سه جستجو نباشد؛ ازاینرو، شانس دیده شدن وبسایت شما کاهش مییابد.
از سوی دیگر سایتهای تازهکار برای دیده شدن در نتایج جستجو گوگل نیاز به اعتبار از طریق گذر زمان دارند. موتورهای جستجو برای رفع این مشکل، تبلیغات کلیکی را راهاندازی کردهاند. شما با سفارش کلیک گوگل، PPC را راهاندازی میکنید و به مقدار تعداد کلیکهای موردنظر خود هزینه پرداخت خواهید کرد. گوگل ادز هم با بررسی کلمه کلیدی موردنظر شما و اعتبار سایتتان، جایگاه تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجو گوگل به شما اختصاص میدهد.
تبلیغات کلیکی ویدیویی قبل، در حین و بعد از نمایش ویدیو در یوتیوب نمایش داده میشوند. این تبلیغات قابلیت کلیک دارند. با کلیک هر کاربر روی آنها مبلغ تبلیغ از حساب شما کسر خواهد شد. این روش یکی از بهترین متدهای تبلیغات کلیکی محسوب میشود؛ زیرا باتوجهبه آمار و ارقام، تاثیر تبلیغات ویدیویی بسیار بیشتر از سایر روشها است.
استفاده از تبلیغات کلیکی در حال حاضر یکی از روشهای پرطرفدار و موثر در تبلیغات آنلاین به شمار میرود. این روش با داشتن مزایای متعددی مانند هزینه مناسب، سهولت در تعیین هدف و قابل سنجش بودن برای بسیاری از کسبوکارها جذابیت خواهد داشت. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی میپردازیم.
هزینه راهاندازی و نگهداری پلتفرمهای آنلاین برای کسبوکارها شامل قیمت هاست، نیروی انسانی متخصص و هزینههای جانبی است. ازاینرو، معمولا پلتفرمهای نوپا امکان هزینه بسیار برای تبلیغات را نخواهند داشت. تبلیغات گوگل ادز بهدلیل پرداخت بهازای هر کلیک، روشی مقرونبهصرفه است که بسیاری از کسبوکارها با هربودجهای میتوانند از آن بهرهمند شوند.
تبلیغات گوگل ادز امکان مورد هدف قرار دادن مخاطبان را فراهم کرده است؛ به این معنی که شما میتوانید موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت و سایر موارد را برای هدف قرار دادن مخاطب مشخص کنید. بههمین دلیل است که تبلیغات کلیکی بهعنوان روش تبلیغاتی پربازده نام برده میشود.
گوگل ادز گزارش کاملی از هزینههای انجام شده و نتایج حاصل از این هزینهها به تبلیغکنندگان ارائه میکند. گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) از ابزارهایی هستند که قابلیت مانیتور و تحلیل اطلاعات مربوط به کمپینهای کلیکی گوگل را دارند. با استفاده از ابزارهای تحلیل دادهها، نتایج حاصل از تبلیغات انجام شده را میتوانید بهدرستی بررسی و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را محاسبه کنید.
در این مقاله به پرسش «تبلیغات کلیکی چیست» پاسخ دادیم. یکی از مزایای بزرگ تبلیغات کلیکی، امکان سنجش دقیق نتایج تبلیغات و عملکرد آنها است. با ابزارهای تحلیلی پیشرفته، کسبوکارها میتوانند بازدهی تبلیغات خود را ارزیابی کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند. ازاینرو با اعمال استراتژیهای بهینهسازی میتوان تبلیغات را بهبود داد و مشتری بیشتری جذب کرد.
در نهایت این قابلیت اساسی موجب بهبود کیفیت و اثربخشی تبلیغات و افزایش سودآوری کسبوکار میشود. برای استفاده حداکثری و اثربخشی تبلیغات گوگل ادز باید تعیین استراتژی خود را به متخصصان این زمینه بسپارید. برتینا بهعنوان تنها گوگل پریمیر فعال در ایران انواع خدمات تبلیغات گوگل را به مشتریان عزیز ارائه میدهد. برای مشاهده تعرفه گوگل ادز به صفحه تبلیغات در گوگل برتینا مراجعه کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2
اولین نظر را شما ثبت کنید!