گوگل آنالیتیکس را در مقاله دیگری بررسی کردیم اما در این مقاله برخی از سوالات رایج در ارتباط با Google Analytics که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید را مورد بررسی قرار داده ایم.
لازم نیست که اطلاعات اکانت گوگل شما برای اشتراک گذاری اطلاعات Google Analytics به شخصی ارائه گردد . تنها کافی است به منوی مدیریت خود رفته و در اکانت ، در وب سایت یا محیطی را که می خواهید به اشتراک بگذارید بر روی منوی مدیریت کاربر کلیک کنید.
از آنجا، شما می توانید آدرس ایمیل هر فردی را که میخواهید اطلاعات گوگل آنالیتیکس شما را مشاهده کنند اضافه کرده و سپس دسترسی های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
Quill Engage سرویسی است که اطلاعات گوگل آنالیتیکس شما را جمع آوری می کند و آن را در یک گزارش آسان برای شما خلاصه می کند. خدمات این سرویس تا 10 وب سایت رایگان است.
در این شرایط دو راه حل وجود دارد . در صفحه اصلی Google Analytics ، فهرستی از تمام وب سایت های شما و یک مرور کلی از معیارهای اصلی ، میزان جست و جو و نرخ تبدیل را خواهید یافت.
شما همچنین می توانید راه حل های داشبوردهای تجاری همچون Cyfeرا امتحان کنید.با 19 دلار در ماه، می توانید داشبورد نامحدود با ویدجت های نامحدود همراه با اطلاعات Google Analytics ، اطلاعات شبکه های اجتماعی شما، رتبه بندی کلمات کلیدی و غیره را ایجاد کنید.
این راه حل ها به طور قابل توجهی زمان بررسی و تجزیه تحلیل اطلاعات وب سایت شما را کاهش می دهد.
کلمه ی (ارائه نشده است) راه گوگل برای محافظت از حریم شخصی کاربران موتور جستجو است، با پنهان کردن کلیدواژه هایی که آنها برای یافتن وب سایت شما در نتایج جستجو استفاده می کنند. ابزارهایی مانند Google Webmaster Tools (در حال حاضر Search Console ، رایگان)، می تواند به شما کمک کند تا برخی از این کلیدواژه ها را پیدا کنید.
آنها به گوگل آنالیتیکس شما لینک نخواهد شد ، اما حداقل شما برخی از کلمات کلیدی را که جستجوگرها برای پیدا کردن وبسایت خود استفاده می کنند را متوجه می شوید .
اگر آماده باشید که در Google Analytics مهارت کافی پیدا کنید، تحلیل گزارش های سفارشی، داشبورد ها و بخش ها راه حل آن است .
گزارش های سفارشی به شما اجازه ی مشاهده ی گزارش هایی را که با معیارهای مد نظر شما را فراهم می کند.
داشبورد به شما امکان می دهد اطلاعات گوگل آنالیتیکس خود را در قالب یک داشبورد ببینید. همچنین میتوانید در بالای نوار کناری سمت چپ به آنها دسترسی پیدا کنید.
Segment ها به شما این امکان را می دهد که تمام اطلاعات گوگل آنالیتیکس خود را براساس یک بعد خاص مانند همه ی داده های گوگل آنالیتیکس که بر اساس بازدید کنندگان ایالات متحده است، مشاهده کنید. شما همچنین می توانید از آنها برای مقایسه ی چهار بخش داده استفاده کنید، مانند ترافیک ایالات متحده در مقایسه با ترافیک بریتانیا، جستجو در مقابل ترافیک شبکه های اجتماعی، ترافیک تلفن همراه در مقابل دسکتاپ و غیره. شما می توانید در هر یک از گزارش های خود به Segmentها دسترسی داشته باشید.
بهترین قسمت این است که لازم نیست Segment ها را از ابتدا ایجاد کنید. شما می توانید با استفاده از گزارش های دلخواه، داشبورد و بخش های از پیش تعیین شده از گالری راه حل گوگل شروع کنید.
در آنجا، تعداد زیادی از گزارش های سفارشی، داشبورد ها، Segmentها را می توانید به گوگل آنالیتیکس خود وارد و به تناسب نیازهای خود ویرایش کنید. ویرایش باز طریق دکمه ی ویرایش در بالای صفحه میتوانید گزارش های سفارشی را ویرایش کنید .
ویرایش داشبورد ها با استفاده از افزودن ویجت و یا دکمه سفارشی کردن داشبورد در بالای صفحه انجام می شود
یا هنگامی که Segment ها را به گزارش های خود اعمال کردید، از پیکان کشویی در سمت راست بالا برای یافتن گزینه Edit استفاده کنید.
همانطور که در ویرایش گزارش های سفارشی، داشبورد ها و Segment ها اقدام می کنید ، با نحوه کار هر یک از آنها آشنا خواهید شد، بنابراین می توایند گزارش های مورد نظر خود را به راحتی ایجاد کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!