در قسمت اول از سری ویدئوهای آموزشی گوگل ادز ، به معرفی اولیه سرویس تبلیغات در صفحه جستجوی گوگل پرداختیم که از طریق این لینک می توانید آن را مشاهده کنید. پس از کسب اطلاعات اولیه در رابطه با این سرویس، هم اکنون روش ساخت کمپین تبلیغات در گوگل را برای شما در این ویدئو توضیح داده ایم.
بطور خلاصه می توان گفت که مراحل ایجاد کمپین گوگل ادز به صورت زیر است:
1 – ساخت اکانت گوگل ادز در سایت ads.google.com
2 – انتخاب نوع کمپین – نوع کمپین در وافع تعیین کننده نوع و محل نمایش تبلیغ است. برای تبلیغ در صفحه جستجوی گوگل می بایست گزینه “” را انتخاب کنید.
3 – انتخاب هدف (goal) برای کمپین – goalها تعیین کننده هدف شما از تبلیغات است و به نوعی استراتژی تبلیغاتی شما را مشخص می کند که این استراتژی بر روی هزینه ها و نمایش تبلیغ اثرگذار است.
4 – انتخاب نام کمپین – نام کمپین می تواند هر عبارتی باشد، سعی کنید عباراتی را انتخاب کنید که مشخص کننده جزئیات کمپین باشد.
5 – انتخاب شبکه نمایش تبلیغ – در این مرحله می توانید تعیین کنید که تبلیغ شما تنها در یکی از شبکه های جستجو ، بصری و یا هر دو نمایش داشته باشد.
6 – انتخاب موقعیت جغرافیایی برای نمایش تبلیغ – تمایل دارید تبلیغ شما تنها در یک کشور یا شهر خاص نمایش داده شود! در این مرحله مشخص کنید.
7 – انتخاب زبان هدف – زبان کاربرانی که می خواهید تبلیغ برای آن ها نمایش داده شود را انتخاب کنید. این زبان در واقع همان زبانی است که کاربر در صفحه جستجوی گوگل و یا تنظیمات اکانت گوگل خود انتخاب کرده است.
8 – انتخاب استراتژی هزینه کلیک – نوع استراتژی هزینه کلیک را در این مرحله مضخص کنید.
9 – انتخاب میانگین بودجه روزانه تبلیغ
10 – قرار دادن افزونه های مختلف برای تبلیغ – افزونه های گوگل ادز در واقع اطلاعات بیشتری است که با نمایش آن ها می توانید احتمال جذب کاربر را افزایش دهید.
11 – ذخیره کمپین و تمام
تا اینجای کار کمپین خود را ایجاد کردید ، در صفحه بعدی باید گروه و کلیدواژه های مدنظر خود را انتخاب کنید که در قسمت های بعدی آموزش به این مراحل خواهیم پرداخت.
برای مشاهده قسمت بعدی آموزش که مربوط به پیدا کردن کلیدواژه مناسب برای تبلیغات در گوگل است ، به این لینک مراجعه کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!