تأثیر تگ canonical در سئو
تگ canonical چیست و چه تأثیری بر روی سئوی سایت دارد؟
فوریه 26, 2018
ترفیک رباتیک
نحوه شناسایی ترافیک رباتیک و جعلی در وب سایت
مارس 4, 2018
ابزار سئو

معرفی بهترین ابزارهای رایگان و مفید سئو

ابزارهای رایگان و مفید سئواگر به دنبال لیستی از ابزارهای رایگان و ضروری سئو هستید که به شما کمک کند تا سریع تر و دقیق تر کار کنید ، پس با ما همراه باشید.

با استفاده از این ابزارها می توانید بررسی های مفیدی بر روی سایت خود و رقبا از لحاظ مختلف داشته باشید و برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت خود از این ابزارها استفاده مفیدی داشته باشید.

بسیاری از این موارد ، جزء ابزارهای اساسی سئو هستند و قطعا باید بخشی از جعبه ابزار هر کارشناس سئو و وبمستر باشند.

  • ابزار Answer the Public – این ابزار برای پیدا کردن سوالاتی که معمولا در Google پرسیده می شود بسیار مفید است.
  • ابزار Uber Suggest – با وارد کردن یک کلمه کلیدی پایه، صدها ایده برای کلمات کلیدی ارائه می دهد. نیازی به ثبت درخواست ندارد و تمام کلمات کلیدی را در قالب یک فایل CSV عرضه می کند.
  • ابزار Soovle – ابزارهای بسیار قوی برای ایجاد صدها ایده کلمات کلیدی از کلمه اولیه هستند.
  • ابزار Hemingway Editor – این ابزار وضوح نوشته شما را با برجسته کردن جملاتی که خواندن آن ها دشوار است و کلمات “ضعیف” و غیره بهبود می بخشد. این مورد یک ابزار ضروری برای وبلاگ نویسان است.
  • ابزار Chrome Developer Tools این ابزار برای اشکال زدایی صفحات وب ساخته است. از این ابزار برای رفع مشکلات صفحه، بهبود عملکرد رندر صفحه وب و موارد دیگر استفاده می شود. از دیدگاه فنی سئو ، کاربردهای این ابزار بی پایان است.
  • ابزار Beam Us Up – یک نرم افزار خزنده سئو است. این ابزار یک جایگزین فوق العاده برای Screaming Frog و ادغامی از اکسل و Google Drive است که فقط برای ویندوز در دسترس می باشد.
  • ابزارهای Google Keyword Planner ، Trends ، Webmaster Tools ، Analytics ، Sheets – ابزارهایی هستند که بیشترین استفاده را در سئو دارند و برای پیدا کردن و تحقیق کلمات کلیدی (ابزار Keyword Planner) و تشخیص میزان سرچ کلمات (ابزار Trends)، شناسایی و رفع مشکلات وب سایت (ابزارWebmaster Tools)، تجزیه و تحلیل افرادی که از وبسایت بازدید می کنند (ابزار Analytics)، جمع آوری، پردازش و تجزیه و تحلیل انواع داده های مربوط به جستجوگرها (ابزار  Sheets) استفاده می شوند.
  • ابزار Bing Webmaster Tools – مجموعه ای از ابزارهای رسمی Bing برای وب مسترها، که بسیار شبیه به ابزار Google Webmaster Tools می باشد.
  • ابزار Yandex Metrica – یک نرم افزار تجزیه و تحلیل آنلاین رایگان است.
  • ابزار Keyword Shitter – صدها و هزاران کلمه کلیدی را طبق کلمات کلیدی اولیه تولید می کند و شما همچنین می توانید تمام پیشنهادات کلمات کلیدی را بصورت یک فایل txt. تنها با یک کلیک دانلود کنید (نیازی به ثبت نام ندارد).
  • ابزار SERPs.com’s Keyword Research – این ابزار هزاران کلمه کلیدی را در عرض چند ثانیه پیدا می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد تا کلمات کلیدی را فیلتر کرده و آنها را در یک فایل CSV دریافت کنید(نیازی به ثبت نام ندارد).
  • ابزار Small SEO Tools Plagiarism Checker – با اسکن میلیاردها سند در سراسر وب، سرقت ادبی را شناسایی می کند. برای پیدا کردن کسانی که محتوای خود بدون ذکر مرجع را سرقت و یا کپی کرده اند مفید است.
  • Google SERP Snippet Optimization Tool – شناسایی مشکلات موجود در تگ تایتل و متای توضیحات سایت. همچنین یک پیش نمایش زنده از نحوه نمایش صفحات وب شما در نتایج جستجوی Google ایجاد می کند.
  • ابزار Delim.co – لیستی را که عناوین آن توسط کاما ازهم جدا شده اند(مانند فایل CSV) را در چند ثانیه تبدیل می کند. این ابزار چندان برای خود SEO مفید نیست، اما برای بسیاری از وظایف مربوط به کارشناسان سئو کاربرد دارد.
  • ابزار Drop My Link – برای پیدا کردن فرصت های ایجاد لینک می توانید کلمات کلیدی خود را با اپراتورهای جستجوی پیشرفته گوگل ترکیب کنید. این ابزار برای پیدا کردن فرصت های پست مهمان، صفحات لینک و منبع ، جمع آوری لینک و غیره بسیار مفید است.
  • Keyworddit – خلاصه‌ای از کلمات کلیدی و عباراتی را که در در subreddit بیشتر استفاده شده است را نشان می دهد. این ابزار همچنین حجم جستجوی ماهانه برای هر کلمه کلیدی را ارائه می دهد.
  • ابزار What does my site cost – میزان هزینه ای که برای بازدید از وب سایت شما در شبکه های تلفن همراه سراسر جهان انجام می شود را به شما نشان می دهد.
  • ابزار Keep-alive Validation SEO Tool – چک کردن اینکه آیا وب سایت (یا لیست وب سایت ها) از اتصال مداوم پشتیبانی می کند یا خیر! افرادی که این کار را انجام می دهند معمولا سایتشان نسبت به دیگران زودتر لود می شود.
  • ابزار ? Am I Responsive – بررسی نحوه نمایش وب سایت نشان می دهد که صفحه وبسایت شما روی دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه چگونه ظاهر می شود.
  • ابزار HEADMasterSEO – ابزاری برای بررسی کد وضعیت HTTP سایت (مانند 200، 301، 404 و …) و بررسی ریدایرکت شدن سایت. این ابزار همچنین زمان پاسخ، هدرهای پاسخ و فیلدهای هدر HTTP(X-Robots-Tag، Link، Vary) را چک می کند. همچنین شامل فیلتر کردن و دسته ای از ویژگی های پیشرفته دیگر است.
  • SERPLab – بررسی رایگان رتبه بندی گوگل. تا 50 کلمه کلیدی را هر 24 ساعت یک بار به‌روزرسانی می کند(با اجازه سرور).
  • Varvy – این ابزار بررسی می کند که یک صفحه وب تحت هدایت گوگل باشد و اگر وب سایت شما دچار نقص شود، به شما می گوید که نیاز به تعمیر دارد.
  • ابزار JSON-LD Schema Generator – تولید کننده داده های ساختاریافته Schema . این ابزار در حال حاضر از 6 نوع داده ساختاریافته شامل محصول، کسب و کار محلی، رویداد و سازمان‌ را پشتیبانی می کند.
  • ابزار KnowEm Social Media Optimizer – وب سایت شما را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد تا مشخص شود آیا برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به‌خوبی بهینه شده است! برای نمونه Facebook، Google+، Twitter و LinkedIn را چک می کند.
  • ابزار ? Where Goes – کل مسیر فرآیند فراخوانی و ریدایرکت شدن برای هر URLرا به شما نشان می دهد. برای تشخیص مسائل مربوط به لینک ها بسیار مفید است.
  • سایت Ahrefs – یکی از ابزارهای مهم و پیشرو در سئو می باشد که چندین ویژگی را یک جا در خود دارد. از Site Explorer برای بررسی بک لینک ها ، از Keywords Explorer برای بررسی کلمات کلیدی و از Content Explorer برای بررسی محتوا استفاده می کند.
  • SimilarWeb – معیارهای ترافیکی را برای هر وبسایت تخمین می زند. همچنین به شما می گوید که ترافیک از چه جاهایی دریافت شده است (مانند سازمانی، پرداختی و …) و حتی لیستی از دامنه هایی که بیشترین ارجاع را داشته اند برای شما ارائه می دهد. برای تحقیقات رقابتی بسیار سودمند است.
  • Readable – “خوانایی” محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و به شما کمک می کند “نواقص” محتوای تولید شده را کاهش دهید. این ابزار معیارهای مختلف خوانایی (مانند Flesch-Kincaid، Gunning Fog و …)، ترکیب متن و موارد دیگر را بررسی می کند.
  • Screaming Frog – یک نرم‌افزار خزنده وب می باشد. برای سیستم عامل های ویندوز و مک دردسترس است و با قابلیت محدود برای 500 صفحه وب رایگان است.
  • Keywordtool.io – برای تولید 750 کلمه کلیدی پیشنهادی براساس کلمه کلیدی پایه. این ابزار همچنین می تواند کلمات کلیدی مناسب برای YouTube، Bing، Amazon و … ایجاد کند.
  • KWFinder – کلمات کلیدی با دقت بالاتر و دشواری کمتر را براساس کلمه کلیدی پایه پیدا می کند. همچنین حجم جستجو، هزینه کلیک (CPC) و مشکلات کلمات کلیدی را نشان می دهد.
  • SERPWatcher – ابزاری برای پیگیری رتبه بندی براساس چند معیار منحصر به فرد است(مانند شاخص تسلط” dominance index “). از قابلیت های دیگر این این ابزار این است که تخمین میزان بازدید و نمودار توزیع رتبه بندی را نشان می دهد.
  • Kraken.io – تصاویر وبسایت را برای بهبود سرعت بارگذاری بهینه می کند. همچنین به ذخیره فضای ذخیره سازی و پهنای باند کمک می کند.
  • Grammarly – این ابزار به شما کمک می کند تا با کشف غلط های املایی و نگارشی محتوای بهتری تولید کنید. همچنین پیشنهاداتی برای بهبود کار به شما ارائه می دهد. برنامه ای مبتنی بر مرورگر است که با مایکروسافت افیس ادغام شده است.
  • GTMetrix – ابزاری پیشرو برای تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری وبسایت شما است. همچنین دارای توصیه های عملی در مورد نحوه ایجاد وبسایتی با سرعت بارگذاری بالا می باشد.
  • Mondovo – مجموعه ای از ابزار SEO که همه بررسی های کلمات کلیدی را برای پیگیری رتبه بندی پوشش می دهد.
  • SEO Site Checkup – قابلیت این ابزار تجزیه و تحلیل های مختلف در صفحه و مسائل فنی سئو ، نظارت بر رتبه بندی ، آنالیز رقبا، ایجاد گزارش با برچسب سفارشی و موارد دیگر است.
  • Copyscape – ابزاری پیشرو برای کشف محتوای سرقت شده می باشد.
  • Hunter.io – آدرس های ایمیل مربوط به هر دامنه را طی چند ثانیه پیدا می کند. همچنین می تواند آدرس های ایمیل افراد خاص که برای سازمان های خاص کار می کنند را کشف کند.
  • Yoast SEO – شاید بتوان گفت این تنها پلاگین سئو است که شما همیشه برای وب سایت های مبتنی بر وردپرس نیاز دارید. این ابزار به شما اجازه می دهد تا متا تگ ها و محتوا را بهینه کنید ونقشه های سایت فوری ایجاد کنید.
  • Whitespark Local Citation Finder – وب سایت ها و دایرکتوری هایی را که شما باید کسب و کار خود را در ان ها لیست کنید پیدا می کند. همچنین رقبای شما را بررسی و بر رشد استنادات نظارت می کند. همه افرادی که با سئو محلی سروکار دارند لازم است که این ابزار را داشته باشند.
  • URL Profiler – ابزاری برای بررسی محتوا و بک لینک است که با Ahrefs، Google Search Console، Google Analytics و بسیاری دیگر از ابزارهای بزرگ سئو ادغام شده است.
مطلب مرتبط  هاست ویندوز چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0

اولین نظر را شما ثبت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *