ازآنجاییکه موتور جستجوی گوگل بیشترین کاربر را در فضای وب دارد، افزایش بازدید سایت در گوگل به یکی از دغدغههای اساسی مالکان کسبوکارها تبدیل شده است. برای افزایش ترافیک سایت از طریق گوگل باید رتبه سایت شما بهبود پیدا کند. قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل، بیشک بازدید سایت را افزایش خواهد داد. برای اینکه در صفحه یا لینک اول در صفحه نتایج جستجو گوگل باشید، لازم است مواردی را در سایت خود رعایت کنید. در این مقاله 14 روش کاربردی برای افزایش بازدید سایت در گوگل را شرح دادیم. با استفاده از این روشها میتوانید افزایش ترافیک بینظیری را برای سایت خود تجربه کنید.
انتخاب دقیق کلمات کلیدی مرتبط با محتوا سایت، به عنوان پایهایترین عمل در بالا بردن رتبه سایت در گوگل شناخته میشود. ازاینرو حتما تحقیق دقیق در مورد عبارتهای پراستفاده و کلمات مهم مرتبط با صنعت یا موضوع وبسایتتان انجام دهید. از ابزارهای معروف مانند Google Keyword Planner و SEMrush میتوانید برای کشف کلمات کلیدی رقیبان استفاده کنید.
کلمات کلیدی را بهصورت طبیعی و مناسب در عنوانها، عناوین فصلها، متنها و متاتگها قرار دهید؛ اما توجه داشته باشید که تجربه کاربری مهمتر از تعداد کلمات کلیدی است و از آنها به میزان مناسب استفاده کنید. همچنین کلمات کلیدی که مییابید برای تبلیغات در گوگل کسبوکار شما بسیار مفید خواهند بود.
ایجاد محتوای ارزشمند، آموزنده و منحصربهفرد مخاطبان را به سایت شما جذب میکند و همچنین پتانسیل بالایی در تبدیل آنها به مخاطبان وفادار ایجاد خواهد کرد. ارائه راهحلها، پاسخ به سوالات کاربران و به اشتراکگذاری اطلاعات مفید از جمله محتواهای ارزشمندی هستند که علاوهبر افزایش بازدید سایت، بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو را بهدنبال دارد.
بهتر است از منابع متنوع برای تولید محتوا استفاده کنید. تولید مقالات، ویدیوها، اینفوگرافیها، پادکستها و راهنماهای جامع به تنوع و جذابیت محتوا کمک میکند و مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد. استفاده از این روش راهحلی ارگانیک در برابر تبلیغات کلیکی در گوگل و سایر روشها برای افزایش آمار بازدید سایت خواهد بود. ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که «تبلیغات کلیکی گوگل چیست» در بخش بعدی، خلاصهای از چیستی آن و تاثیر در افزایش بازدید سایت شرح میدهیم.
تبلیغات در گوگل یکی از موثرترین و سریعترین روشهای تبلیغاتی بهمنظور افزایش بازدید سایت است که انواع مختلفی از جمله تبلیغات بنری گوگل، تبلیغات ویدیویی، اپلیکیشن، کلیکی، سرچ و شاپ را شامل میشود. با استفاده از این نوع تبلیغات، گوگل وبسایت شما را در پلتفرمهای شبکه خود نمایش میدهد. شبکه گوگل شامل وبسایتهای پربازدیدی مانند یوتیوب میشود که کاربران بسیاری دارند. به همین دلیل با تبلیغات در گوگل میتوانید افزایش بازدید سایت بینظیری را تجربه کنید.
لینکهای ورودی از سایتهای معتبر و مرتبط با محتوای شما به اعتبار و رتبهبندی سایت کمک میکنند. ایجاد لینکهای باکیفیت از وبسایتهای اقتصادی و اخبار که معمولا بازدیدکنندگان بسیاری دارند، بسیار کمککننده خواهد بود. با بالا آوردن سایت در گوگل یا همان بهبود رتبه سایت خود علاوهبر قرارگیری در جایگاه بهتر در نتایج جستجو گوگل، افزایش بازدید سایت را تجربه خواهید کرد.
همچنین لینکسازی داخلی اصولی نیز به بهبود رتبه سایت شما کمک خواهد کرد. با لینکسازی داخلی، کاربر را تشویق به گردش در سایت خود میکنید. ازاینرو، زمانی که کاربر در سایت شما میماند، افزایش پیدا میکند که یکی از فاکتورهای گوگل برای رتبهبندی نیز محسوب میشود. بهطور مثال، اگر صفحه خدماتی با عنوان شارژ اکانت گوگل ادز دارید، آن را به سایر خدمات تبلیغات در گوگل خود لینک دهید تا مخاطب بهترین و مناسبترین سرویس خود را بتواند پیدا کند.
سرعت بارگذاری صفحه وبسایت تاثیر بسیاری بر تجربه کاربری دارد. با بهینهسازی تصاویر، استفاده از فشردهسازها برای کاهش حجم فایلها و تصاویر و حذف فایلهای غیرضروری، زمان بارگذاری یا لود سایت را به حداقل برسانید. همچنین استفاده از CDNها برای لود سایت در سراسر دنیا در کمترین زمان بسیار کمککننده خواهد بود.
شبکههای توزیع محتوا یا CDNها محتوا وبسایت شما را در سرورهایی با موقعیتهای جغرافیایی متفاوت نگهداری میکنند و هنگامیکه کاربر سایت شما را جستجو میکند برای دریافت پاسخ از سرور به نزدیکترین CDN متصل خواهد شد؛ ازاینرو در کمترین زمان ممکن سایت نمایش داده میشود. البته که میزبانی سایت روی هاست پرسرعت را نباید در مدت زمان لود سایت دست کم گرفت.
فعالیت در شبکههای اجتماعی نهتنها بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما جذب میکند، بلکه نشان میدهد که محتوایتان جذاب و ارزشمند است. اشتراکگذاری محتوا، پستهای تعاملی و هدایت کاربران به بازدید از سایت تاثیر مثبتی در رتبهبندی خواهد داشت.
محتواهای خود را به نحوی طراحی کنید که با فرمت و انگیزه کاربران در هر شبکه اجتماعی هماهنگ باشد. انتخاب تصاویر، ویدیوها و پستها باتوجهبه نیاز و انگیزه مخاطبان در هر شبکه اجتماعی بر جذب کاربران بسیار موثر خواهد بود.
برای ایجاد تجربه کاربری مناسب در سایت خود باید کاربر را بهطور دقیق در سایت خود راهنمایی کنید. منوها، لینکها و دستهبندیها را بهصورت منطقی و مرتب طراحی کنید. در چیدمان منو سایت وسواس به خرج دهید و مهمترین و کاربردیترین موارد را در آن قرار دهید. ناوبری ساده و شفاف کاربران را بهراحتی به اطلاعات موردنیاز خود هدایت میکند. اگر کاربر برای استفاده از خدمات شما لازم است دستورالعمل خاصی را استفاده کند در همان ابتدا خیلی شفاف به او بگویید.
بسیاری از کاربران اینترنت از دستگاههای موبایل برای استفاده از این فضا استفاده میکنند. برای تضمین تجربه کاربری بهتر در دستگاههای موبایل، از طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو استفاده کنید. این طراحی بهصورت اتوماتیک با اندازهها و ویژگیهای دستگاه کاربر تطبیق پیدا میکند. همچنین استفاده از AMP که صفحات وب با سرعت بالا را برای دستگاههای موبایل فراهم میکند به سرعت بارگذاری سایت و بهبود تجربه کاربری کمک خواهد کرد.
درک محتوای ویدیویی نسبت به سایر محتواها راحتتر است؛ ازاینرو، ایجاد ویدیوهای آموزشی و توضیحی میتواند به کاربران کمک کند تا در زمان کوتاهی اطلاعات موردنیاز خود را درک کنند. ویدیوهای جذاب و باکیفیت نسبت به محتواهای دیگر بیشتر دیده خواهند شد و ماندگار هستند. همچنین اشتراکگذاری ویدیوهای خود در پلتفرمهایی مانند YouTube و Vimeo به شما امکان میدهد تا به طیف گستردهای از کاربران دسترسی پیدا کنید.
شرکت در همایشها و دورهمیهای مرتبط با حوزه فعالیتتان، فرصتی مناسب برای ارتباط مستقیم با کاربران و مخاطبان هدف ایجاد خواهد کرد. از سوی دیگر، ارائه پاسخ به سؤالات و دغدغههای کاربران و شرکت در بحثهای مربوط منجر به شناخت بیشتر برند شما و در نهایت، افزایش بازدید سایت میشود. همچنین برقراری ارتباط با افراد تاثیرگذار در حوزه مرتبط به شما امکان میدهد تا محتوا خود را با جمعیت بزرگی از مخاطبان به اشتراک بگذارید.
ساختار منظم و دستهبندیهای مناسب در سایت به قرارگیری آن در جایگاه خوب در نتایج سرچ گوگل و افزایش بازدید سایت بسیار کمک میکند. دستهبندیهای سایت را دقیق و مرتبط با محتوا سایت ایجاد کنید. هر دسته باید مجموعهای از مطالب مرتبط را در خود جای دهد. همچنین در صفحات دستهبندی به سوالاتی که کاربران معمولاً در موتور جستجو میپرسند، حتما پاسخ دهید.
با مرور بازخوردها و نظرات کاربران در مورد محصولات یا خدماتتان، ایدههایی برای بهبود محصولات، محتوا آنها و تجربه کاربری به دست خواهید آورد. هم نظرات مثبت و هم منفی را در سایت خود منتشر کنید و باتوجهبه آنها تغییرات لازم را ایجاد کنید. از الگوریتمهای هوش مصنوعی برای پیشنهاد محتوا به کاربرانتان استفاده کنید؛ این کار تجربه کاربری را بهبود داده و مخاطب را در جستجوهای بعدی به سایت جذب خواهد کرد.
تضمین ارائه خدمات باکیفیت و منحصربهفرد، کاربران را به سایت جذب خواهد کرد. همچنین رضایت مشتریان از تجربه خود باعث بازگشت آنها و جذب کاربران جدید میشود. بر مزایایی که شما را از رقبا متمایز میکنند، تمرکز کنید. تجربه خاص و مشتریمحور باعث تبلیغ دهان به دهان خواهد شد؛ به این معنی که مشتریان، تبلیغکنندگان کسبوکار شما میشوند.
با بررسی استراتژیها و آنالیز سایت رقبا میتوانید ایدههایی برای بهبود و بهروزرسانی محتوا خود و افزایش بازدید سایت به دست آورید. تحلیل نقاط ضعف و قوت رقبا به شما کمک میکند تا بتوانید استراتژیهایی برای بهبود سایت خود ارائه دهید. از نقاط ضعف رقبا بهعنوان فرصتهایی برای جذب کاربران استفاده کنید. از سوی دیگر با تحلیل رقبا میتوانید دید بهتری نسبت به استراتژی خود داشته باشید و آن را بهینه کنید.
با اجرای ۱۴ راهکار ارائهشده در این مقاله برای افزایش بازدید سایت میتوانید جایگاه بسیار خوبی در گوگل به دست آورید و رکورد ترافیک سایت خود را بزنید. بهتر است اولین قدم را با بهبود سئو سایت بردارید و پس از آن تبلیغات آنلاین را اضافه کنید. ترکیب این دو تکنیک دامنه شما را معتبر خواهد کرد و بستر بهتری برای اجرا تکنیکهای دیگر ایجاد خواهد کرد.
همچنین به یاد داشته باشید که روند بهبود بازدید سایت نیازمند صبر، مدیریت دقیق و پیگیری مستمر است. تجربه خود درباره انجام هر یک از این روشها و نتیجه حاصل از آن را در بخش نظرات و سوالات پایین صفحه با ما در میان بگذارید تا کاربران دگر نیز از تجربیات شما بهرهمند شوند.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 3 / 5. تعداد نظرات : 2
اولین نظر را شما ثبت کنید!