اسنپ چت (SnapChat) تنها یک ابزار برای به اشتراک گذاری سلفی های بامزه با دوستان و آشنایان نیست. قابلیت های اسنپ چت فراتر از این ها است. در حقیقت اگر به درستی توانایی های آن را بشناسید می توانید برای بازاریابی برند خود از این ابزار قدرتمند استفاده کنید.
پیش از شروع به فعالیت بازاریابی در اسنپ چت، ابتدا باید به صورت کامل این ابزار را بشناسید. به این دلیل که باید بدانید چه افرادی از اسنپ چت استفاده می کنند، رفتار کاربران در آن به چه صورت است و یک کمپین مارکتینگ موفق در اسنپ چت چه ویژگی هایی دارد.
اسنپ چت اپلیکیشنی است که به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویر و یا ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند. اما برخلاف فیسبوک و اینستاگرام محتوا در این اپلیکیشن به صورت دائمی ذخیره نمی شود. پس از اینکه تصویر و یا ویدئویی را منتشر کردید به محض دیده شدن توسط دوستان شما، حذف شده و دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.
ایجاد اکانت در اسنپ چت ساده است. به سادگی می توانید این اپلیکیشن را از گوگل پلی و یا اپ استور دانلود کرده و آن را بر روی موبایل خود نصب کنید.
در اسنپ چت می توانید فیلتر های بامزه بر روی سلفی های خود گذاشته، می توانید استیکر، ایموجی و نوشته بر روی تصاویر خود گذاشته و آن ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
واقعیت ها و آماری درباره این اپلیکیشن وجود دارد که بسیاری از کاربران از آنها بیخبرند. در ادامه به بررسی 20 واقعیت جالب و شگفت انگیز در اسنپ چت پرداخته ایم:
تصویر زیر نمودار منتشر شده در سایت Statista است که نمایانگر رشد اسنپ چت از سال 2014 تا 2019 است.
Snapchat با بیش از 210 میلیون کاربر فعال، یک فرصت بازاریابی عظیم برای کسب و کارها است.
گزارش سایت wired نشانگر آن است که نوجوانان عاشق استفاده از اسنپ چت هستند.
نمودار زیر توسط سایت Pew research شده و نمایانگر افرادی است که از اسنپ چت استفاده می کنند.
طبق نمودار بالا، اکثر افرادی که از اسنپ چت استفاده می کنند افراد متولد دهه 70 و 80 هستند.
به عنوان یک بازاریاب میتوانید از این نمودار برای شناخت نقاط تمرکز کمپین خود استفاده کنید. ایمی موسوی، مدیر بخش بررسی مصرف کنندگان اسنپ چت، می گوید:
“از ابتدا اسنپ چت فضایی ایجاد کرد تا کاربران متولد دهه 70 و 80 بتوانند هویت خود را آزمایش کرده و جهت به اشتراک گذاری تصاویر خود با گروه دوستان نزدیکشان سازگاری داشته باشند.”
نوجوانان اسنپ چت را به عنوان روشی برای مکالمه بدون استفاده از کلمات توصیف می کنند و باور دارند اسنپ چت روشی ساده برای برقرارای ارتباط با دوستانشان است. پس جای تعجب نیست که 90 درصد نوجوانان در آمریکا از این اپلیکیشن استفاده کنند.
از این 63 درصد مذکور، در حدود 49 درصد حتی بیش از یکبار در روز وارد اپلیکیشن اسنپ چت می شوند.
برای افزایش فروش، فست فود Taco Bell، فیلتر Taco را در اسنپ چت منتشر کرد.
این فیلتری فکاهی و منحصر بفرد بود و به همین دلیل مورد توجه کاربران قرار گرفت و بیش از 224 میلیون بازدید دریافت کرد.
این فست فود مبلغ 75 هزار دلار جهت تبلیغات پرداخت کرده است که البته سرمایه گذاری مناسبی برای معرفی برند خود بوده است.
خانم ها به صورت طبیعی بیشتر از آقایان مجذوب موارد بصری، رنگ ها، خلاقیت و ارتباطات می شوند. این تمام مواردی است که در اسنپ چت در دسترس است. چنانچه مارکتر هستید و مخاطبان هدفتان خانم ها هستند پس اسنپ چت می تواند یک شبکه اجتماعی مناسب برای فعالیت های شما باشد.
اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر یک روش ایده آل برای بازاریابی است. از 10 کاربر اسنپ چت 4 نفر به برندهایی که توسط افراد مشهور، بلاگر ها و ولاگرها تایید می کنند را بررسی می کنند.
همانطور که از نامش پیدا است برای مشاهده این نوع از تبلیغات نیازی نیست گوشی خود را از حالت عمودی به افقی تغییر جهت دهید. شاید تا کنون تبلیغات عمودی دیده باشید ولی آیا میدانستید این نوع تبلیغات از اسنپ چت شروع شد. این ایده سبب تسهیل نمایش تبلیغات ویدئویی شده است.
در اسنپ چت وقتی با تبلیغات مواجه می شوید میتوانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا یا به اصطلاح swipe-up تبلیغات بیشتر و یا سایت تبلیغ کننده را مشاهده کنید.
به دلیل بالا بودن نرخ swipe-up ، اسنپ چت می تواند یک پلتفرم موثر برای مارکتینگ باشد.
بازاریابی محتوای زودگذر به معنای انتشار ویدئو، تصاویر و رسانه هایی است که تنها در مدت زمان محدودی در دسترس هستند.
این نوع از بازاریابی محتوا به این دلیل که به مشتری حس فشار برای خرید القا نمیشود و از طرفی بسیار شخصی تر از روش های سنتی فروش است برای مارکترها دارای اهمیت بالایی است.
اسنپ چت به دلیل نوع عملکردش پادشاه بازاریابی محتوای زودگذر است.
امکان خرید به واسطه تبلیغات اسنپ چت نسبت به باقی شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر است .
در فیسبوک تنها 15 درصد امکان پخش و تماشای ویدئو با فایل صوتی آن توسط کاربران است. این در حایل است که در اسنپ چت 60 درصد از ویدئو ها با صدا پخش شده و کاربران به آن گوش می دهند. چنانچه تمرکزتان بر روی صوتی است که تهیه کرده اید پیشنهاد می شود از اسنپ چت استفاده کنید.
به صورت میانگین افراد در طول روز می توانند از 5 تا 7 اپلیکیشن استفاده کنند. بنابراین صرف 30 دقیقه در روز در اسنپ چت توسط کاربران بسیار چشمگیر است.
در حقیقت این اپلیکیشن با نام Picaboo منتشر گردید و یک سال نیز با همین نام فعالیت کرد. پس از آن به Snapchat تغییر نام داد.
سازنده های اسنپ چت، بابی مورفی، ایوان اشپیگل و فرانک رجینال براون در طی تحصیل در دانشگاه استنفورد بر روی ساخت این اپلیکیشن کار می کردند. آن ها موفق شدند پس از 34 بار شکست، اپلیکیشن اسنپ چت را راه اندازی کنند.
فرانک رجینال براون توسط دوستان خود از پروژه اسنپ چت حذف گردید.
اگرچه واقعیت این موضوع هنوز هم مطرح نشده است ولی براون ادعا می کند دقیقا یک ماه قبل از انتشار اپلیکیشن اشپیگل و مورفی پسورد سرور ها را تغییر داده و ارتباطشان با او را قطع کرده اند.
پس از انتشار دو فیلتر Toddler و Gender Swap اسنپ چت 41.5 میلیون بار طی یک ماه دانلود شد. که این عدد دو برابر میزان نرمال دانلود آن در یک ماه بود.
مارک زاکربرگ با پیشنهاد 3 میلیارد دلار سعی در خرید اسنپ چت داشت که سازندگان اسنپ چت از فروش آن امنتاع کردند.
اسنپ چت با معرفی فیلترهای متعدد این امکان را به کاربرانش می دهد تا خلاق بوده و مدام از این اپلیکیشن استفاده کنند. جای تعجب نیست که در یک دقیقه تعداد اسنپ های خیلی زیادی ارسال می گردد.
بر اساس گزارش سایت فوربس، اسنپ چت در سال 2019 حدود 23.5 میلیارد دلار ارزش داشته است و میزان استفاده از آن در این سال 2 برابر شده و افزایشی 200 درصدی داشته است.
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 3.8 / 5. تعداد نظرات : 17
اولین نظر را شما ثبت کنید!