فیسبوک شبکه اجتماعی شماره یک جهان است. جایی که شما می توانید 2.6 میلیارد مشتری بالقوه را پیدا کنید. فیسبوک جایی است که شما می توانید افراد را زیر نظر بگیرید، با دوست صمیمی خود گپ بزنید و عکس های سلفی تعطیلات خود را ارسال کنید. اگر شما یک فروشنده و یا دارای کسب و کاری باشید هم فیسبوک یک بستر مناسب است که می توانید 2.6 میلیارد مشتری بالقوه را پیدا کنید. اما این چیزی است که شما می دانید. در این مقاله می خواهیم 25 واقعیتی که شما در مورد Facebook نمی دانید را توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.
هنگامی که مارک زاکربرگ (موسس فیسبوک) در هاروارد بود، ایده طراحی سایتی را داشت که به کاربران امکان مقایسه چهره افراد را بدهد. با استفاده از این سیستم، کاربران می توانستند انتخاب کنند که چه کسی جذاب تر است. جای تعجب نیست که ایده او مدیران هاروارد را تحت تأثیر قرار نداد. پروژه زاکربرگ خاتمه یافت و او را به اخراج تهدید کردند.
او این فهرست راهنما را “Thefacebook” نامید. افرادی که از آن استفاده کرده اند می توانستند:
اگرچه “Thefacebook” به عنوان یک فهرست اختصاصی برای دانشجویان دانشگاه هاروارد شروع به کار کرد ، اما خیلی زود رشد کرد تا شامل افراد بالای 13 سال شود.
به محض ایجاد فیسبوک، زاکربرگ خود را درگیر مشکلات قانونی کرد. برخی از دانشجویان هاروارد، دیویا نارندرا، کامرون وینکلووس و تایلر وینکلووس به دلیل ادعای سرقت ایده آنها از وی شکایت کردند .این جنگ به مدت چهار سال ادامه یافت. در پایان، زاکربرگ 65 میلیون دلار به دیویا نارندرا و برادران وینکلووس پرداخت کرد. او همچنین به عنوان بخشی از تسویه حساب به آنها سهام Facebook اعطا کرد.
بعد از گوگل و یوتیوب، Facebook محبوب ترین سایت جهان است.
این درصد با توجه به اینکه فقط 38 درصد آمریکایی ها از اینستاگرام استفاده می کنند و تنها 23 درصد از توییتر استفاده می کنند بسیار قابل توجه است.
بررسی یکی از مراکز تحقیقات نشان داد که 75٪ از زنان از Facebook استفاده می کنند، در حالی که تنها 63٪ از مردان عضو این شبکه اجتماعی هستند.
این بدان معناست که هر روز 350 میلیون عکس جدید در فیسبوک بارگذاری می شود!
در سال 2015 ، 71 درصد از نوجوانان آمریکایی در فیسبوک حضور داشتند. امروزه این تعداد به 51 درصد کاهش یافته است. از طرف دیگر ، افراد مسن یکی از گروه های در حال رشد در Facebook هستند. در سال 2019 میزان استفاده از Baby Boomer به 60٪ رسید.
سه نفر از چهار کاربر آمریکایی فیسبوک، در شهرها زندگی می کنند. اما این بدان معنا نیست که فیسبوک در مناطق روستایی محبوب نیست. در حقیقت، 66٪ از بزرگسالان آمریکایی در مناطق روستایی از فیسبوک استفاده می کنند. بعد از Facebook، یوتیوب با 64% کاربر و پینترست با 26% در رتبه های بعدی هستند.
اکثر کاربران Facebook خارج از ایالات متحده و کانادا زندگی می کنند.
حساب های کاربری فیسبوک مردم کشورهای اندونزی، هند و فیلیپین روز به روز رشد بیشتری پیدا می کنند. هند بیشترین تعداد کاربران فیسبوک در میان کشورهای آسیایی را دارد – 260 میلیون نفر.
بیش از نیمی از حساب های فیسبوک به زبان غیر انگلیسی تنظیم شده است. آنچه استفاده از فیسبوک را برای غیر انگلیسی زبان ها آسان کرده است، این است که فیسبوک بیش از 100 زبان دارد که می توانند از میان آن ها انتخاب کنند.
در آپریل سال 2020، بیش از 98٪ از حساب های کاربری فعال در سراسر جهان از طریق هر نوع تلفن همراه به این شبکه اجتماعی دسترسی داشتند. بیشترین درصد را می توان در آفریقا یافت، جایی که 98٪ از کاربران فیسبوک از تلفن همراه استفاده می کنند.
از نظر جهت گیری سیاسی در میان مردم آمریکا، 35٪ از کاربران Facebook محافظه کار ، 34٪ لیبرال و 29٪ میانه رو هستند.
اگر یک تاجر یا فروشنده ای هستید و به فکر تبلیغ در Facebook افتاده اید، بهتر است صبح ها و عصرها پستهای تبلیغاتی خود را منتشر کنید.
مهم ترین دلایلی که مردم حساب کاربری فیسبوک ایجاد می کنند عبارنتد از:
طبق تحقیقات، گزارش شده است که 51% از کاربران Facebook بیش از یك بار در روز از این سایت بازدید می كنند. این بدان معنی است که فرصت های زیادی برای شما وجود دارد که مخاطبان خود را در میان این کاربران فعال پیدا کنید.
58 دقیقه زمان طولانی ای است، اما این بدان معنی نیست که کاربران پنج دقیقه وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل هر پست در صفحه Facebook خود می کنند. در حقیقت، به طور متوسط کاربر فقط 1.7 ثانیه را صرف دیدن هر محتوا می کند. به عنوان یک دیجیتال مارکتر، این یعنی شما فقط همین زمان را برای جلب توجه مخاطبان خود دارید.
86.3٪ فروشندگان از Facebook برای تبلیغ یک برند استفاده می کنند.
39٪ از کاربران به طور فعال برندهایی را که در صفحات خود هدایا، مسابقات و آفرهای مختلف را پیشنهاد می دهند، دنبال می کنند. ارائه یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت و ارائه مطالب باکیفیت راهی عالی برای رشد (و نگه داشتن) مخاطبان شما است.
برای این کار بر روی Friends Request کلیک کنید سپس All را ببینید. در بالای بخش People You May Know، بر روی View Sent Requests کلیک کنید. سپس لیستی از افرادی را مشاهده خواهید کرد که درخواست دوستی شما را نادیده گرفته یا حذف کرده اند.
آیا می خواهید پستی که شما توجهتان را جلب کرده را بعدا با دقت بخوانید؟ به راحتی بر روی سه نقطه ی بالا سمت راست پست کلیک و Save Link را انتخاب کنید.
شما می توانید لینک آن را در بخش Saved در منوی Favorites پیدا کنید.
تمام کاری که لازم است بکنید این است که به Setting رفته سپس در بخش Your Facebook Information بر روی Download Your Information کلیک کنید. با این کار شما یک کپی از تمام پست هایی که به اشتراک گذاشته اید، تمام مکالمات خود و تقریبا هر کاری که در فیسبوک کرده اید، دریافت خواهید کرد.
به Settings رفته و Notifications را انتخاب کنید. در پایین صفحه دکمه On/Off برای اطلاعیه تولد دوستان را پیدا کنید.
بر روی منو More کلیک کنید، سپس به Settings and Privacy بروید و Your Time on Facebook را پیدا کنید.
یادگیری حقایق جالب در مورد فیسبوک فقط یک چیز سرگرم کننده برای گذراندن زمان نیست. اگر فروشنده یا دیجیتال مارکتر هستید، به این معناست که با استفاده از این اطلاعات، می توانید نگاهی دزدکی به راه هایی که برای کسب و کار شما در Facebook جواب می دهند و آن هایی که کارساز بیندازید.
کدام مخاطبین را برای ارسال کردن پیام های خود انتخاب کنید. کدام گروه سنی. کدام ملیت. وقتی شما یک متخصص در فیسبوک شوید، می توانید بر روی این سیستم به راحتی فعالیت کنید.
منبع : searchenginejournal
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 3.5 / 5. تعداد نظرات : 6
اولین نظر را شما ثبت کنید!