نسبت کلیک به نمایش یک تبلیغ (CTR) یکی از عوامل تعیین کننده برای کلیدواژه ها و متون تبلیغ در گوگل ادز است که در پایدار بودن نمایش تبلیغ شما نسبت به سایر رقبا مؤثر است. در صورتیکه CTR تبلیغ شما رو به کاهش است و یا تمایل دارید CTR تبلیغ خود را افزایش دهید ، در این مقاله چند راه حل ساده اما موثر به شما معرفی میکنیم.
غالباٌ تبلیغاتی که به صورت Search Network with Display Select فعال می باشد از نسبت CTR پایینی برخوردارند و دلیل این موضوع این است که کاربران اغلب عادت دارند تبلیغات را در جستجوی گوگل مشاهده و بر روی آن کلیک کنند. در این حالت تبلیغ شما در سایت هایی که پارتنر گوگل در زمینه google adsense هستند نمایش داده می شود و ممکن است کاربران کمتری بر روی تبلیغ کلیک کنند و بنابراین CTR تبلیغ با عدم کلیک کاربران کاهش می یابد. پیشنهاد می کنیم حالت تبلیغ خود را به صورت Search Network Only انتخاب کنید.
در صورتی که حالت تطبیق کلیدواژه ها به درستی انتخاب نشده باشد و تبلیغ برای افرادی نمایش داده شوند که کاربر هدف شما نیستند، این موضوع سبب می شود کاربران بر روی تبلیغ کلیک نکرده و CTR تبلیغ کاهش خواهد یافت و در نتیجه سبب افزایش هزینه های تبلیغ خواهد شد و کلیک هرز نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال حوزه کاری شما در زمینه طراحی سایت است و کلیدواژه “طراحی سایت” را به صورت phrase برای تبلیغ خود انتخاب کرده اید، در این حالت ممکن است کاربران با سرچ کلید واژه “دانلود کتاب آموزش طراحی سایت” تبلیغ شما را مشاهده کنند و بر روی آن کلیک نکنند که این مورد سبب کاهش CTR خواهد شد. راه حل این موضوع انتخاب negative keywords مناسب و یا انتخاب حالت exact برای کلیدواژه است.
پیشنهاد می شود از عباراتی مانند ” با ما تماس بگیرید” ، “از سایت ما دیدن فرمایید” ، “همین امروز از ما خرید کنید” “تخفیف ویژه امروز” در متن تبلیغ خود استفاده کنید تا احتمال کلیک کاربران بر روی تبلیغ شما افزایش داده شود.
کلیدواژه های مرتبط را در گروه های مجزا دسته بندی کرده و برای هر گروه متن و لندینگ پیج مرتبط قرار دهید. این موضوع سبب می شود متن تبلیغی برای کاربران نمایش داده شود که مرتبط با هر کلیدواژه است و احتمال کلیک کاربران افزایش می یابد.
با استفاده از این قابلیت گوگل ادز، کلیدواژه ای که توسط کاربر سرچ شده است در قسمتی از متن تبلیغ که فرمول را در آنجا تعریف کرده اید نمایش داده می شود. با نمایش کلیدواژه سرچ شده کاربر در متن تبلیغ امکان کلیک کاربر افزایش یافته و بر روی افزایش CTR تبلیغ تأثیرگذار است.
افزونه های موجود در گوگل ادز به شما این امکان را می دهند که اطلاعات بیشتری در زمینه کسب و کار خود به کاربر ارائه دهید و کاربر با مشاهده تبلیغ و این افزونه ها ، اطلاعاتی از قبیل شماره تماس ، موقعیت و…را نیز مشاهده خواهد کرد که این مورد نیز در تشویق کردن کاربر به کلیک کردن بر روی تبلیغ شما مؤثر خواهد بود. یکی از افزونه های پرکاربرد گوگل ادوردز sitelinks است که لینک صفحات داخلی سایت را نیز همراه با تبلیغ نمایش می دهد.
CTR تبلیغ یکی از مباحث مهم در گوگل ادز است که از نتایج افزایش CTR تبلیغ می توان به افزایش نمره کیفیت و کاهش هزینه کلیک ها اشاره کرد. با توجه به این ارتباط بسیاری از کسب و کارهای فعال در گوگل ادوردز به دنبال راه هایی برای افزایش CTR تبلیغ خود هستند. روش هایی که به آنها اشاره کردیم ممکن است در ظاهر بسیار ساده باشند اما پیشنهاد می کنیم تأثیر آنها را نادیده نگیرید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!