در صورتیکه به دنبال ارتقاء رتبه وبسایت خود در نتایج جستجو هستید حتمأ به این نکته پی برده اید که کلیدواژه ها مهمترین نقش را در دنیای سئو و تبلیغات کلیکی ایفا می کنند. در واقع کلیدواژه ها تعیین کننده افرادی هستند که کسب و کار آنلاین شما را خواهند دید و راه ارتباطی بین شما و مشتریان شما هستند.
اگرچه کلیدواژه ها تأثیر بسیاری بر روی سئو و تبلیغات کلیکی سایت شما دارند اما نحوه عملکرد آن در هر کدام از این حوزه ها متفاوت است.
در تبلیغات کلیکی شما در یک مزایده برای هر کلید واژه بودجه ای را قرار می دهید و به ازای هر کلیک کاربر بر روی تبلیغ، هزینه ای را پرداخت می کنید. جایگاه تبلیغ شما در نتایج جستجو توسط هزینه کلیکی که اختصاص داده اید مشخص خواهد شد و در صورتیکه کلیدواژه هایی مرتبط با سایت و تبلیغ خود انتخاب کرده باشید هزینه کلیک های شما کاهش خواهند یافت.
در حالیکه در مبحث سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) ممکن است ماه ها زمان لازم باشد تا بتوانید سایت خود را به ازای یک کلیدواژه برای موتورهای جستجو بهینه کرده و در صدر نتایج جستجو قرار دهید ، در تبلیغات کلیکی جایگاه تبلیغ شما در سریعترین زمان ممکن و با ست کردن مناسب هزینه کلیک ها در نتایج اولین ها در موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت. قرار گرفتن در لینک های اولیه نتایج جستجو سبب افزایش تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ شما خواهد شد بنابراین جلوگیری از کلیک های هرز و هدر رفت هزینه های تبلیغات با انتخاب بهترین کلیدواژه ها ممکن و البته کاملا ضروری است.
راه ها و ابزارهای متعددی برای یافتن بهترین کلیدواژه ها برای یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد که در این مقاله سعی داریم به بهترین و شناخته شده ترین ابزارهای موجود در این زمینه اشاره کنیم.
مشهورترین و گسترده ترین ابزار یافتن کلیدواژه برای تبلیغات کلیکی ، Google Keyword Planner می باشد. این ابزار به شما در یافتن کلیدواژه های جدید و ایده های جدید مرتبط با تبلیغ شما بسیار کمک خواهد کرد. از دیگر قابلیت های این ابزار می توان به ارائه جزئیات متعدد از جمله تعداد تقریبی سرچ هر کلیدواژه در بازه های زمانی مختلف و همچنین پیش بینی میانگین هزینه کلیک برای آن کلیدواژه اشاره کرد. همچنین ابزار Google Keyword Planner در زمان راه اندازی تبلیغ برای ارائه ایده های جدید به شما مفید است و اما به هیچ عنوان نباید تنها از این ابزار برای یافتن کلیدواژه استفاده کرد. در واقع گوگل این ابزار را برای پایه گذاری یک کمپین موفق انتشار داده است.
ساده ترین راه برای یافتن کلیدواژه استفاده از این ابزار است ، کافیست کلمه و یا چند حرف از کلید واژه مدنظر خود را در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید و پرسرچ ترین کلمه های مرتبط با آن را با استفاده از پیشنهادهای گوگل مشاهده کنید. الگوریتم این ابزار بر اساس فاکتورهای متعددی است که مهمترین آن ها تعداد جستجوهای کاربران در گذشته در رابطه با آن کلمه است. این ابزار در صورتیکه به دنبال کلیدواژه هایی هستید که شامل چند کلمه هستند و کلمه اصلی مد نظر شما اولین کلمه آن عبارت است برای شما بسیار مفید خواهد بود.
از این سایت می توانید برای یافتن کلیدواژه استفاده کنید. این ابزار داده های خود را از موتورهای جستجو مانند گوگل و… جمع آوری می کند و قابلیت این را دارد که پیشنهادهای جذابی را برای شما فراهم آورد. از داده های موجود در این وبسایت می توانید جهت گسترش ایده های خود در رابطه با یافتن کلیدواژه های مرتبط کمک بگیرید.
این سایت بسیار مشابه با سایت ubersuggest.io است و از ابزار Google Autocomplete برای یافتن و پیش بینی کلمه های کلیدی جدید به صورت بسیار هوشمند استفاده می کند. قابلیت استفاده از 129 دامنه گوگل و 83 زبان مختلف به همراه رابط کاربری بسایر ساده در سودمند بودن آن تأثیر بسزایی گذاشته است. در صورتی که به دنبال یک وبسایت مفید در این زمینه هستید ، از این سایت حتمأ استفاده کنید.
به رغم داشتن قابلیت های محدود، در این سایت ابزاری برای یافتن کلیدواژه های جدید قرار داده شده است که بیش از سایر موارد مشابه مفید و مناسب است. هوشمندی بالای این ابزار سبب شده است پیشنهادهای به مراتب با ارزش تر و مرتبط تری نسبت به دیگر سایت های مشابه برای شما داشته باشد. در واقع کلیدواژه های پیشنهادی این ابزار نسبت به ابزارهایی مانند Google Keyword Planner بسیار مفید و مناسبتر است اما متأسفانه ابهاماتی در ارائه گزارشات کامل حتی در نسخه های پولی این ابزار وجود دارد. این وبسایت همچنین شامل ابزاری برای یافتن negative keyword می باشد که در این زمینه می تواند در بهبود کمپین تبلیغی شما مؤثر باشد.
از این سایت نیز می توانید برای یافتن پیشنهادهای جدید در زمینه کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید. برخلاف سایت wordstream.com ، این سایت گزارشهای کاملی را در رابطه با کلیدواژه ها ارائه می دهد و قابلیت این را دارد که گزارشات را به صورت جدول ارائه داده و با استفاده از فیلترهای آن پیشنهادهای بهتری که مرتبط با حوزه کاری شماست را دریافت کنید اما استفاده از آن برای مدت محدودی به صورت رایگان است و در صورت تمایل می توانید پلن های موجود در این سایت را خریداری کرده و از این ابزار برای مدت بیشتری استفاده کنید.
این ابزار به مانند سایر موارد مذکور دارای قابلیت های تقریبأ مشابهی است اما استفاده از آن تنها برای 3جستجو در هر روز رایگان است.
این گزارش که پس از راه اندازی کمپین تبلیغ می توان از آن استفاده کرد ، در واقع شامل عبارتهایی است که کاربران با جستجوی آن ها تبلیغ شما را مشاهده و بر روی آن کلیک کرده اند. پیشنهاد می شود که دائمأ این گزارش را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهید و از آن برای یافتن کلید واژه های جدید ، بررسی سودمند بودن حالت تطبیقی انتخابی برای کلیدواژه ها و همچنین یافتن negative keyword جهت بهینه سازی تبلیغ استفاده کنید.
به این نکته دقت کنید که یافتن کلید واژه های جدید و مفید ممکن است پروسه ای زمانبر باشد اما مسلمأ صرف زمان برای انجام این کار در بهبود کمپین تبلیغاتی شما و دریافت بهترین بازخورد ، سودمند خواهد بود و عمومأ یکی از راه های ایجاد یک کمپین موفق در تبلیغات کلیکی و دریافت نتیجه بهتر نسبت به رقبا ، بروزرسانی و بهینه کردن کلیدواژه ها می باشد.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!