کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد؟
دسامبر 7, 2022
ثبت دامنه منقضی شده چگونه است؟
ثبت دامنه منقضی شده چگونه است؟
دسامبر 14, 2022
بررسی بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در برتینا

انواع روش های تبلیغات اینترنتی چیست؟ معرفی بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری

بررسی بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی در برتینا

80 درصد افزایش شناخت برند فقط در نتیجه تبلیغات دیجیتال و اینترنتی! تعجب نکنید! آمارها نشان می‌دهد پس از انجام تبلیغات اینترنتی با بهترین روش‌ها، مخاطبان تا 155 درصد بیشتر نام برندتان را جستجو می‌کنند. همچنین طبق بررسی‌های انجام شده توسط مجله Word Stream، احتمال خرید مشتریان با مشاهده تبلیغات 70 درصد افزایش پیدا می‌کند. این آمارهای جالب و شگفت‌انگیز، گوشه چشمی از آثار مثبت تبلیغ در فضای آنلاین هستند. فرقی نمی‌کند کسب‌وکارتان چیست، انجام تبلیغات اینترنتی با روش‌های درست و تاثیرگذار، توجه مخاطبان را به سمت شما جلب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا رازهای داشتن تبلیغات موثر و بهترین روش تبلیغات برای جذب مشتری را برای شما فاش کنیم.

تبلیغ در موتور جستجو (ads)؛ بهترين روش تبليغات در اينترنت

اگر قصد تبلیغات در دنیای اینترنتی را دارید، گوگل ادز به‌عنوان اولین شیوه تبلیغ به شما معرفی می‌شود. روزانه جستجوهای بسیاری در گوگل انجام می‌شود که بسیاری از آن‌ها مربوط به خرید یا خدمات هستند. این جستجوها بهترین فرصت برای شماست تا تبلیغات خود را انجام دهید. فرض کنید کاربری عبارت خرید هندزفری را جستجو می‌کند و سایت شما نیز انواع هدفون را موجود دارد.

اگر ads‌ انجام داده باشید، گوگل وبسایت شما را برای خرید هندزفری به کاربران معرفی می‌کند. البته انجام تبلیغ گوگل کمی دردسر دارد و به‌راحتی سایر روش‌های تبلیغاتی نیست. قبل از انجام تبلیغ با گوگل ادز، حتما با متخصصان این حوزه مشورت کنید. ادز غیر‌اصولی باعث بسته و بلاک شدن دامنه یا سایت شما خواهد شد.

تبلیغات کلیکی در گوگل ادز؛ بهترین روش تبلیغات آنلاین

کاربردی‌ترین روش تبلیغ برای جذب مشتری چیست؟ استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ به‌دلیل هزینه‌ کم و بازدهی بالا، بهترین روش تبلیغات برای جذب مشتری است. این روش تبلیغاتی مبتنی بر ایمیل، بستر ارتباط مستقیم شما با مخاطبان را فراهم می‌کند. محتوای ایمیلی که به کاربران خود می‌فرستید، کاملا به شما و استراتژی کسب و کارتان بستگی دارد.

برای مثال می‌توانید ایمیل‌هایی با موضوع تبلیغات، ارائه اطلاعات کاربردی، تخفیف‌ها یا پیشنهادهای جذابی که دارید، به مخاطبان ارسال کنید. تبلیغات با ایمیل مارکتینگ نه‌تنها مشتریان جدید را به خرید ترغیب می‌کند، بلکه موجب وفاداری مشتریان نیز خواهد شد. ناگفته نماند این روش به‌عنوان یکی از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری شناخته می‌‌شود. 

مطلب مرتبط  تبلیغات در گوگل چیست؟ تبلیغات در گوگل چگونه است؟

ایمیل مارکتینگ؛ بهترین روش تبلیغات برای جذب مشتری

بهره‌مندی از شبکه‌های اجتماعی؛ بهترین بستر برای تبلیغ برند شما 

به‌طورمیانگین هر فرد بین 3 تا 15 ساعت از وقت خود در شبانه‌روز را در استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند. اگر مخاطبان تا این حد زمان خود را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند، چرا شما در این برنامه‌ها تبلیغ نکنید؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی از طریق دو روش ارگانیک یا در ازای پرداخت هزینه انجام می‌شود. در روش ارگانیک، محتوای ارزشمندی را منتشر می‌کنید که دغدغه کاربران است. به‌این‌ترتیب در مخاطبان حس اعتماد ایجاد می‌شود و در نتیجه جلب اعتماد، تمایل به خرید محصول یا آشنایی بیشتر با برند در آن‌ها افزایش می‌یابد. با پرداخت هزینه به اشخاص سرشناس در برنامه‌های اجتماعی نیز می‌توانید تبلیغات خود را انجام دهید. 

ارائه محتوای ارزشمند؛ بهترین روش تبلیغات در فضای مجازی

سیستم‌های پاپ آپ؛ روشی برای تبلیغات کاربران موبایل

تبلیغات پاپ آپ یا اعلانی، یکی از انواع روش‌های تبلیغات اینترنتی هستند. برای انجام تبلیغات پاپ آپ، شما باید از وبسایت‌های واسطه استفاده کنید. سایت‌های واسطه بنر تبلیغاتی شما را در وبسایت‌هایی که قصد انجام تبلیغات در آن‌ها را دارید به نمایش می‌گذارند. البته پیشنهاد ما استفاده از سیستم پاپ آپ شخصی است. به‌ این صورت که با ورود مخاطبان به سایت، یک بنر تبلیغاتی به صفحه خرید محصول یا صفحات مهم سایت ظاهر می‌شود.

برای انجام تبلیغ به روش پاپ آپ، حتما دو نکته مهم را در نظر داشته باشید. نباید برای کاربر احساس کلافگی ایجاد کنید و دائم به او تبلیغات مختلف را نشان دهید. حتما برای کاربر دکمه‌ای در نظر بگیرید که امکان بستن تبلیغات را داشته باشد یا مدت زمان تبلیغ را به زیر 5 ثانیه کاهش دهید. 

تبلیغات اعلانی با پاپ آپ؛ بهترین روش تبلیغات کسب و کار

تبلیغات همسان (Native)؛ یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغ برای برندسازی

تبلیغات همسان، یکی از جالب‌ترین روش‌های تبلیغاتی است؛ زیرا تبلیغات شما در قالب محتوای یکسان با سایت مورد‌نظر منتشر می‌شود. محتوا در نگاه اول تبلیغ به نظر نمی‌رسد و مردم از کنار آن بی‌توجه رد نمی‌شوند. بی‌توجهی مخاطبان نسبت به تبلیغات، کوری تبلیغی نام دارد که در روش تبلیغات همسان با این مشکل مواجه نیستید.

مطلب مرتبط  تبلیغات CPC یا cost per click چیست؟

برای انجام این شیوه از انواع روش‌‌های تبلیغات اینترنتی، حتما باید اطلاعاتی کاربردی به مخاطب دهید و برای او احساس نیاز ایجاد کنید. سپس کسب‌و‌کار خود را به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات مورد‌نیاز معرفی کنید. تبلیغات همسان شباهت بسیاری به رپورتاژ آگهی دارد؛ زیرا در هر دو روش تبلیغ‌، باید محتوایی همسان با چارچوب‌های وب‌سایت میزبان منتشر کنید. 

تبلیغات ریتارگتینگ؛ راهی برای حفظ مشتریان قدیمی

در تبلیغات تارگتینگ، تلاش بر جذب مشتریان جدید نیست؛ بلکه تمرکز روی ترغیب مخاطبان قدیمی است. برای انجام تبلیغ با روش Retargeting ابتدا باید مشتریان قدیمی که از سایت شما بازدید کرده‌اند یا تعاملی داشته‌اند را شناسایی کنید. سپس با استفاده از ایمیل مارکتینگ، خدمات و پیشنهادات ویژه خود را به مخاطبان قدیمی ارائه می‌دهید تا دوباره به برند شما جذب شوند.

برای مثال پیشنهاد می‌شود برای کاربران قدیمی خود، کد تخفیف یا آفر‌های جذاب ارائه دهید تا به خرید مجدد ترغیب شوند. تبلیغات Retargeting نیز مانند تبلیغات ادز است. به همین دلیل پیشنهاد می‌‌کنیم برای انجام آن با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید. در انواع روش‌ های تبلیغات اینترنتی، تارگتینگ یکی از بهترین راه‌های بازدهی بالا است. 

تارگتینگ؛ یکی از انواع روش های تبلیغات اینترنتی

تبلیغات کلیکی (PPC)؛ هدفمند‌ترین روش تبلیغات برای جذب مخاطب

تبلیغات کلیکی علاوه‌بر هدفمند بودن، کم‌هزینه‌ترین روش تبلیغاتی است. به‌این‌ترتیب که آگهی شما در وبسایت‌ مورد نظر منتشر می‌شود و شما به ازای تعداد کلیک‌های کاربران هزینه می‌پردازید. تبلیغات پی پی سی به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای شناساندن برند، هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و تبلیغات هدفمندتری را به عمل می‌آورد. 

تبلیغات ادز،‌ تبلیغات متنی و تبلیغات همسان، در دسته تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click قرار می‌گیرند. این روش از تبلیغات محدود به کسب‌وکار یا وبسایت‌های خاصی نیست و برای کلیه برندها قابل‌انجام است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام تبلیغات PPC، حتما با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بازدهی بهتری داشته باشید. 

تبلیغ ویدیویی؛ یکی از موثرترین رویکردهای بازاریابی

تبلیغات ویدیویی نه‌تنها یک روش تاثیر گذار برای تبلیغات در انواع روش های تبلیغات اینترنتی است؛ بلکه به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی شناخته می‌شود. این ویدئو باید محتوایی آموزنده و تاثیرگذار راجع‌به برند و کسب‌و‌کار شما در مدت زمان 5 الی 10 ثانیه ارائه دهد. تبلیغات ویدئویی در پلتفرم‌های پخش ویدیو مانند آپارات، فیلیمو و نماشا قبل از محتوای اصلی نمایش داده می‌شوند.

مطلب مرتبط  اینترنت اشیا یا IOT چیست؟

تبلیغات با محتوای تصویری شاید هزینه بالایی داشته باشد؛ اما مخاطبان بسیاری را به سمت برند شما می‌کشاند. البته در زمان تولید ویدئو، باید داستان‌سرایی جذابی داشته باشید و اطلاعات مربوط به برند یا محصولتان را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال دهید. بین انواع روش تبلیغات اینترنتی، تبلیغ ویدیویی بیشترین سرعت در جذب نظر مخاطب را دارد.

تبلیغات ویدئویی؛ جذب مخاطبان با بهترین روش تبلیغ

برای انجام تبلیغات اینترنتی، روش مناسب برندتان را پیدا کنید

در این مقاله انواع روش‌ های تبلیغات اینترنتی را بررسی کردیم و نحوه استفاده از بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری را گفتیم. انواع روش های تبلیغات اینترنتی برای کلیه کسب‌وکارها قابل‌استفاده هستند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم روش مناسب با برند خود را انتخاب کنید. برای مثال اگر محصولی نمی‌فروشید و خدمات ارائه می‌دهید، تبلیغات ادز به شما پیشنهاد نمی‌شود. توصیه می‌‌کنیم قبل از انجام تبلیغ، حتما با متخصصان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ صحبت کنید تا بهترین راه برای تبلیغات را بیابید. شما چه روش‌های دیگری برای انجام تبلیغ در فضای آنلاین می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق کامنت‌های همین صفحه با ما و خوانندگان مجله برتینا به اشتراک بگذارید. 

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 1

اولین نظر را شما ثبت کنید!

The following two tabs change content below.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *