گوگل در روز گذشته اعلام کرد که لیست های استثنا داینامیکی (Dynamic Exclusion Lists) را به امکانات پنل کاربری گوگل ادز اضافه خواهد کرد.
لیست های پویا و داینامیک استثنا، این قابلیت را دارند تا با استفاده از آنها بتوانیم نمایش تبلیغات خود را برای صفحات وب و یا وب سایت های خاصی محدود نماییم.
چرا باید مخاطبان خود را برای تبلیغات محدود کنیم؟
پاسخ به این سوال به هدف تبلیغات ما در گوگل باز میگردد. باید به یاد داشته باشیم که هر کمپین تبلیغاتی هدفی را دنبال میکند .
این هدف تبلیغات نیز با استفاده از مخاطبین خاصی محقق خواهد شد و مخاطبین دیگر ممکن است تنها هزینه و بودجه تبلیغات را بیشتر کرده و به ما برای دستیابی به هدف تبلیغاتی خود کمکی نکنند.
مثال :
پس بهتر است که تا جایی که میتوانیم مخاطبان تبلیغ گوگل خود را محدود کنیم تا با صرف حداقل هزینه، بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشیم.
البته ابزارهای دیگری نیز برای بهینه کردن تبلیغات گوگل ادز وجود دارد که میتوانید آنها را به همراه آموزش های کاربردی دیگر در دسته بندی google ads وبلاگ برتینا مطالعه نمایید.
گوگل اضافه شدن این امکان جدید به گوگل ادز را اینگونه معرفی کرد:
این معرفی یک فیچر جدید است که کار تبلیغ کنندگان را آسان تر میکند و به وسیله آن میتوانند از نمایش تبلیغات خود در کنار محتوایی که به برند یا کمپین تبلیغات آنها ارتباطی ندارد ، جلوگیری نمایند.
لیست های استثناء داینامیک میتوانند به شما این امکان را بدهند تا آنها را به طور “یکپارچه و مداوم و در هر زمان” آپدیت کنید و با این کار فرآیند بلوکه کردن این صفحات یا وب سایت ها را برای شما بسیار آسان تر نمایند.
زمانی که تبلیغ کنندگان یک لیست استثنا داینامیک را در اکانت تبلیغات گوگل ادز خود آپلود میکنند؛ میتوانند آپدیت های اتوماتیکی را زمان بندی کنند که در آن زمان ها صفحات یا دامنه های جدیدی به این لیست اضافه میشوند. آنها با این کار از موثر و بروز بودن لیست استثنا داینامیک خود مطمئن خواهند شد.
لیست های استثناء داینامیک میتوانند توسط تبلیغ کنندگان و یا افراد مورد اعتماد آنها (مانند آژانس های تبلیغاتی یا سازمان ها) ایجاد شوند.
جینی ماروین (Ginny Marvin) که یکی از کارکنان گوگل است هم در توئیتر خود اضافه کرد:
تبلیغ کنندگان و آژانس ها میتوانند لیست های استثنای خود را ایجاد کرده و یا از افراد مورد اعتماد خود مانند سازمان های امنیت برند و گروه های صنعتی برای این کار کمک بگیرند. این لیست ها میتوانند به طور یکپارچه آپدیت و بروز شوند.
گوگل در انجمن های گفتگوی توئیتر، زمان ارائه این این قابلیت جدید گوگل ادز را هفته آینده اعلام کرد.
علاوه بر این، لیست استثنا پویا برای تمامی کاربران google ads قابل استفاده خواهد بود.
روش کار این ابزار گوگل، مشابه ابزار کلمات کلیدی negative در کلمات کلیدی میباشد.
با این تفاوت که exclusion list ها نمایش تبلیغات در صفحات خاصی از وب را محدود کرده و negative keyword ها نمایش تبلیغات برای کلمات سرچ شده خاص توسط کاربران را محدود میکنند.
حتی برای IP های کاربران هم میتوان این محدودیت را اعمال کرد تا کاربران خاصی را به طور کل از مشاهده تبلیغات خود محروم کنیم!
ما در پنل گوگل ادز امکانات زیادی داریم که به وسیله آنها میتوانیم وب سایت ها و صفحات وب را بر اساس موضوع و دسته بندی آنها و حتی ویدئوهایی خاص را هم محدود کنیم.
به فرآیند محدود کردن مخاطبان تبلیغات Targeting یا هدف گذاری میگویند که مقوله بسیار تاثیر گذاری در موفقیت یک کمپین تبلیغات و البته بودجه های آن میباشد .
پس دقت کنید که این ابزارهای گوگل را با یکدیگر اشتباه نگیرید و به درستی از آنها استفاده نمایید.
در این قسمت آموزش مرحله به مرحله روش قدیمی و دستی ایجاد لیست exclude برای نمایش تبلیغات در google ads را برایتان آورده ایم:
تعداد مجاز صفحات یا دامنه های استثنا در هدف گیری تبلیغات گوگل ادز در هر بار ایجاد لیست 5000 آدرس است.
برای اضافه کردن تعداد بیشتر از 5000 placement ، باید چندین بار این روند را تکرار نمایید.
شما میتوانید نمایش و دسترسی به تبلیغات گوگل خود را برای آی پی های دلخواه خود نیز محدود نمایید.
آی پی های داخلی شرکت ، مهاجمان، ربات های بازدید زن و یا هر IP مورد نظر دیگر که صرفا روی تبلیغات ما در گوگل کلیک کرده و هزینه اضافی را به ما تحمیل میکنند بهتر است در لیست استثنا گوگل ادز قرار داده شوند.
در این قسمت روش مرحله به مرحله بستن IP در تبلیغات گوگل را مشاهده میکنید:
منبع : seroundtable / Google support
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 3
اولین نظر را شما ثبت کنید!