افزونه های گوگل ادز به کاربران این پلتفرم قدرتمند این اجازه را میدهد تا به سبک خود تبلیغات خود را شخصی سازی کرده و بهترین بازده را دریافت نمایند. در طول سال ها، گوگل با معرفی افزونه های جدید امکان افزودن اطلاعاتی همچون آدرس، شماره تماس، پیشنهادات و دسترسی به لینک های مهم و جدید تر از همه ی آن ها قابلیت افزودن فرم دریافت اطلاعات (lead form) را فراهم کرده است. اگر چه این افزونه ها دارای امکانات متفاوتی هستند ولی غالبا متونی هستن که در کنارهم در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل به نمایش در می آیند.
اخیرا گوگل در حال تست و فعالسازی افزونه ی جدید با قابلیت افزودن تصویر به متون تبلیغ می باشد. این افزونه (Image Extensions) به تبلیغ کنندگان این اجازه را می دهد تا تصاویر مرتبط با محصولات و یا خدمات خود را در کنار تبلیغات کلیکی خود به نمایش بگذارند.
البته این اولین تلاش گوگل برای افزودن تصویر به تبلیغات کلیکی نمی باشد. در سال 2013، برای مدت کوتاهی تلاش کرد تا افزونه تصویر را در تبلیغات کلیکی نمایش دهد. در سال 2016 ، گوگل تلاش به افزودن تصویر به افزونه های بصری کرد. در کنفرانس زنده گوگل مارکتینگ سال 2019، گوگل فرمت جدیدی از تبلیغات کلیکی را با نام گالری ادز معرفی کرد. این بدان معناست که زین پس در SERP تصاویر به نمایش در خواهند آمد.
تبلیغات مایکروسافت نیز افزونه ی تصویر و تعدادی افزونه ی مشابه با گوگل ادز را در صفحه نتایج جستجو بینگ نمایش می دهد.
افزونه تصویر گوگل (Image Extensions) در کنار تبلیغات کلیکی به نمایش در آمده و منجر به جذب مخاطبان بیشتری می گردد. به علاوه ی اینکه این افزونه یک تصویری تازه از لیندینگ پیج را در کنار متون تبلیغ به نمایش در می آورد که می تواند در بهبود کیفیت تبلیغ و به صورت بالقوه بهبود نمره کیفیت تبلیغات نیز موثر باشد. همانطور که می دانید تبلیغاتی با نمره کیفیت بالا هم عملکرد بهتری خواهند داشت و هم هزینه کمتری بابت هر کلیک پرداخت می کنند.
برخلاف افزونه های رایج، افزونه تصویر گوگل، داینامیک خواهند بود. به این معنی که تبلیغ کنندگان توانایی کنترل محتوای افزونه ی تصویر را نخواهند داشت. به جای اینکه به صورت مستقیم تصویری را در گوگل آپلود کرده و از آن برای افزونه تصویر استفاده کنید، گوگل خود تصویری را از صفحه ی فرود سایت انتخاب کرده و آن را در کنار متون تبلیغ نمایش خواهد داد.
گوگل هنوز این افزونه را به صورت رسمی معرفی نکرده ولی به صورت تستی برای برخی از تبلیغ کنندگان این قابلیت را فعال کرده است. چنانچه شما این افزونه را در اکانت های خود مشاهده نمی کنید، نگران نباشید به زودی این افزونه برای شما هم فعال و قابل استفاده خواهد شد.
ایجاد افزونه ی تصویر در گوگل ادز ساده است. در ابتدا باید وارد کمپین سرچ خود در گوگل ادز شده و از آن جا به صفحه ی “Ads & Extensions” بروید. سپس در نوار بالای صفحه بر روی “Extensions ” کلیک نمایید. چنانچه افزونه ی Image Extensions برای شما قابل دسترس باشد، گزینه ای جهت فعالسازی آن مشابه با تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.
خب با توجه به این که گوگل در این افزونه، تصویری از صفحه های فرود سایت را به نمایش در می آورد، بنابراین برای استفاده از عکس های داخل سایت می بایست تایید کنید که عکس ها متعلق به شماست و یا اینکه اجازه ی قانونی برای انتشار آن ها با هدف تبلیغاتی را دارا می باشید.
با استفاده از جلوه های بصری که این افزونه به تبلیغات کلیکی گوگل اضافه می کند در عمل کاربران بسیار زیادی را ترغیب به ورود به سایت می کند.
منبع : wordstream
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!