در مقاله دیگری لینک کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز توضیح داده شد اما این موضوع چه مزیتی می تواند داشته باشد؟ لینک کردن این دو پلت فرم سبب تحلیل مناسبتر گزارشات و ارائه اطلاعات Google Ads در Analytics به صورت کامل تر خواهد شد.
با استفاده از اتصال این دو پلت فرم ، قادر به برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات بیشتر در گزارش ها خواهید شد. گوگل آنالیتیکس دارای بخش کاملی از گزارش هایی است که صرفا به عملکرد گوگل ادز می پردازند که به جز اتصال گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز به یکدیگر راهی برای مشاهده ی آن نیست .این گزارش ها برخی از داده ها را در گوگل ادوردز به اشتراک می گذارد، اما در اینجا می توانیم داده های Google Ads را با تمام داده های موجود در انالیتیکس ترکیب کرده و در نهایت گزارش کاملاً بهینه ای دریافت کنید. علاوه بر این ، گوگل آنالیتیکس امکان بررسی برخی از رفتارهای کلیدی یا اهداف مختلفی که نمی توانیم در Google ads به راحتی مشاهده کنیم را فراهم می کند.
همانطور که لینک کردن گوگل ادز و انالیتیکس با یکدیگر امکان مشاهده ی اطلاعات ادوردز در آنالیتیکس را مهیا می کند، از این طریق نیز می توان برخی از داده های آنالیتیکس را در ادز مشاهده کرد. هنگامی که اکانت ها را لینک کردید ، مجموعه ای جدید از ستون های موجود در Ads به وجود خواهد امد. در سطح کمپین ، گروه های تبلیغ ، متون تبلیغ و کلمات کلیدی ، می توانید ستون های خود را تغییر دهید تا معیارهای آنالیتیکس زیر را به ادوردز اضافه کنید :
این موارد می تواند معیارهای خوبی برای بررسی عملکرد یک کلمه کلیدی یا گروه تبلیغاتی باشد. بدیهی است که این فقط سطحی از داده هایی است که به طور مستقل در آنالیتیکس وجود دارد ، اما برای تجزیه و تحلیل در کمترین زمان ممکن می توانید این ستون ها را در ادوردز اضافه کنید.
علاوه بر انتقال اطلاعات از آنالیتیکس به ادوردز ، شما هم اکنون می توانید اهداف انالیتیکس یا goals را نیز به گوگل ادز به عنوان conversion وارد کنید. با اهداف گوگل آنالیتیکس، شما می توانید عملکرد خود را به طور مستقیم به Ads با میانگین تاخیر 3 ساعته در آماردهی وارد کنید. بنابراین داده های همان روز ممکن است برای بهینه سازی گزینه ی مناسبی باشند.
هنگامی که اکانت های آنالیتیکس و ادوردز را به یکدیگر متصل کردید ، گستره مخاطبان بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ نیز کمی بیشتر می شود. برای مخاطبان بازاریابی مجدد استاندارد در Ads ما راه های زیر را برای ایجاد مخاطبین به شما پیشنهاد می کنیم .
– بازدید کنندگان یک صفحه
– بازدیدکنندگان یک صفحه که صفحه دیگری را مشاهده نکرده اند
– بازدید کنندگان یک صفحه که همچنین یک صفحه دیگر را نیز بازدید کرده است
– بازدید کنندگان از یک صفحه در تاریخ مشخص
– بازدید کنندگان یک صفحه با یک تگ خاص
هر یک از این موارد در صفحات واقعی نشانه دهنده ی مشاهده و یا عدم مشاهده ی صفحات خاصی از وب سایت می باشند و میتوانید از این اطلاعات به طور کاملأ بهینه برای بهینه سازی سایت و کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!