گوگل در این هفته تغییرات بزرگی را در نمایش موبایل خود ایجاد میکند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که روزانه از طریق تلفن همراه Android و یا IPhone خود وارد گوگل شده و به جستجو آدرس ، اطلاعات ، محصولات یا… میپردازید؛
این هفته منتظر تغییرات بزرگی در نمایش های این موتور جستجوی محبوب و جهانی باشید.
علاوه بر اطلاعیه های قبلی، گوگل امروز در اکانت اینستاگرام خود درباره این تغییر در طراحی نمایش سرچ موبایل مطالبی را استوری کرد.
در این مطلب به جزئیات این تغییر مهم میپردازیم و به شما خواهیم گفت که باید حواستان به چه چیزهایی باشد.
پس، یک لیوان چای برای خودتون بریزید و تا انتهای مطلب همراه ما باشید…
گوگل در هفته جدید، با ظاهری متفاوت تر و جدیدتر در گوشی های موبایل ما ظاهر خواهد شد.
طبق اعلام گوگل ، صفحات نتیجه جستجو گوگل یا اصطلاحا SERP (search engine result page) بسیار تمیزتر و خواناتر خواهد شد.
به طوری که کاربران راحت تر از قبل بتوانند مطالب مورد نیاز خود را از طریق سرچ پیدا کنند.
به گفته خود گوگل این کار صفحه سرچ را (گوگلی تر) میکند!!
درکل، تغییراتی که در الگوریتم ها و فیچرهای google انجام میگیرد، همواره در جهت بهبود عملکرد این موتور جستجو و راحتی و رضایت بیشتر کاربران آن است.
گوگل کاربران موبایل را بسیار دوست داشته و ایندفعه نوبت به راحتی بیشتر این کاربران است.
این تغییرات در رتبه بندی صفحات و رنکینگ و سئو نبوده و تنها مربوط به ظاهر صفحات نتیجه سرچ و فقط در موبایل ها میباشد.
عمده تغییرات ظاهری حول محور از بین بردن احساس سردرگمی برای کاربران و راحتی هرچه بیشتر آنها در صفحات جستجو میباشد.
به احتمال زیاد در طراحی جدید گوگل زاویه ها و خطوط صاف زیادی را نخواهیم دید و المان ها در صفحه با حالت گرد و مدور و رنگی ظاهر خواهند شد.
آیلین چنگ، طراح معروف گوگل درباره این تغییرات میگوید:
این کار برای ساده سازی و آسان تر کردن تجربه کاربران از وب و رساندن سریع و مستقیم آنها به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند میباشد.
تغییر اول:
در این تغییرات گوگل، متن ها (copy ها) در صفحات نتیجه موبایل از سرچ گوگل درشت تر و بولد تر نمایش داده خواهند شد.
این کار برای خواناتر کردن این صفحات در فضای کوچک صفحات موبایل و پیدا کردن سریع پاسخ سوالات از میان نتایج است.
همچنین از فونت مخصوص گوگل که قبلا در ایمیل ها، نسخه های اندروید و سایر محصولات گوگل استفاده میشد نیز در این update بیشتر استفاده خواهد شد.
به طوری که با شبیه تر کردن پلت فرم های مختلف گوگل به هم، کاربران بیشتری بین این محصولات جریان پیدا کرده و جابه جا خواهند شد زیرا فضا و تجربه کاربری مشابهی را در همه این پلت فرم ها تجربه خواهند کرد.
تغییر دوم:
دومین تغییری که در نسخه های موبایل گوگل خواهیم دید است که صفحات نتیجه جستجو مرتب تر شده و جای بیشتری برای نفس کشیدن محتوای هدف کاربر باز خواهد شد.
این بدین معنی است که به هم ریختگی و شلختگی های صفحات جستجو به حداقل میرسد تا محتوای مورد نظر کاربر بیشتر نمایان شده و راحت تر دیده شود.
تغییر سوم:
گوگل از رنگ ها برای مشخص کردن محتوای مهم در صفحات نتیجه استفاده میکند.
گوگل هدف دارد تا با تغییر صفحات موبایل خود، تمرکز این صفحات را بر روی محتوا و عکس ها گذاشته و با استفاده از رنگ ها محتوای مهم را برجسته تر کند.
این کار به گونه ای خواهد بود که باعث حواس پرتی کاربر نشود و فقط جنبه هدایتی داشته باشند.
آیلینگ چنگ اضافه کرد:
ما تصمیم گرفتیم تا یک قدم به عقب برویم و صفحات را ساده تر کنیم تا کاربران بتوانند راحت تر مطالب دلخواهشان را بیابند . از نظر من این کار مثل نفس کشیدن در هوای تازه خواهد بود!
ما در ابتدا صفحات وب را مرتب و مطالب را دسته بندی کردیم، اما امروزه تنوع بسیاری از محتوا وجود دارد که بایستی به کاربر برای درک بهتر آنها کمک کنیم.
خلاصه اینکه اگر ورژن جدید گوگل برای موبایل احساس حبابی و فنری بودن به شما داد بدانید که به تجربه ای که مدنظر گوگل بوده است رسیده اید.
چنگ گفت:
اگر به لوگوی گوگل دقت کنید متوجه میشوید که زاویه های زیادی ندارد و از خطوط گرد و دایره ای در آن استفاده شده است. طراحی جدید گوگل در موبایل نیز مانند لوگو آن بوده و تداعی کننده آن خواهد بود.
در واقع صفحه موبایل گوگل ، طراحی غیر رسمی تری خواهد داشت تا به کاربر احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری را القا کند.
گوگل در چند روز آینده این طراحی جدید را روی ورژن موبایل خود در اندروید و آیفون اجرا میکند و شما میتوانید با یک سرچ کوتاه این آپدیت را روی صفحه تلفن همراه خود مشاهده نمایید.
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 1 / 5. تعداد نظرات : 1
اولین نظر را شما ثبت کنید!