میدانیم که صفحات ارزشمند وب دارای اعتبارات و رتبه هایی هستند که گوگل برای آنها در نظر گرفته است. این رتبه های صفحه که اصطلاحا به عنوان قدرت صفحات وب نیز شناخته میشوند، تعیین کننده نحوه نمایش آن برای کاربران است.
به همین علت برای ما مطلوب است که تحت هر شرایطی این سیگنال ها را حفظ کرده و آنها را بهبود و ارتقا دهیم.
اعتبارات صفحات به آدرس آنها یعنی URL صفحه تعلق دارند و در حالت کلی نمیتوان به صورت دستی و دلخواه رتبه های صفحات را تغییر داد.
با این حال گاهی نیاز داریم تا این سیگنال ها را به طور کامل به یک آدرس دیگر انتقال دهیم.
در این صورت چه کاری باید انجام دهیم تا رتبه های صفحه ما دچار افت نشوند ؟
روش های اصولی و استاندارد انتقال رتبه های صفحات به آدرس های جدید را با توجه به اظهارات گوگل در ادامه بررسی میکنیم.
در پاسخ به این سوال که “در چه زمان هایی نیاز داریم تا آدرس یک صفحه از سایت را تغییر بدهیم؟” باید بگوییم که موارد متداول زیادی ما را ملزوم به تغییر ادرس url صفحات سایت میکند.
چند مورد از مهمترین علل تغییر نامک یا url سایت را در ادامه مشاهده میکنید:
ما با استفاده از چند روش اصولی و استاندارد میتوانیم تمام قدرت و اعتبار صفحه های سایت خود را به صفحه جدید منتقل کنیم.
این روش ها توسط میلیون ها سئوکار و طراح سایت استفاده و آزمایش شده و کارآیی آنها از طرف مسئولان و کارشناسان گوگل تایید شده اند.
در ادامه به توضیح و تشریح این روش ها و کاربرد آنها میپردازیم .
در انتهای مطلب نیز بهترین و مطمئن ترین روش برای جلوگیری از افت رتبه های سئو صفحات در زمان تغییر URL را به شما معرفی میکنیم تا با خیال آسوده آدرس دهی صفحات خود را بهینه کنید.
تمامی موارد بالا میتواند برای انتقال رتبه های صفحه استفاده شوند اما مطمئن ترین روش بر اساس تجربیات کارشناسان سئو، روش ریدایرکت صفحه میباشد.
با وجود اینکه ممکن است گوگل تشخیص دهد که آدرس جدید شما باید به عنوان آدرس اصلی صفحه در نظر گرفته شود، باز هم نباید وجود محتوای تکراری را در سایت خود نادیده بگیرید و باید خود نیز دست به کار شوید و آدرس جدید را به گوگل اعلام کنید.
*توجه کنید که در لیست بالا مورد سوم تنها در زمان تغییر ادرس صفحات در داخل سایت کاربرد دارد و نمیتوانید در زمان تغییر دامنه روی انتقال رتبه اتوماتیک توسط گوگل حسابی باز کنید.
سخن آخر
در هفته گذشته ( June 2, 2021) آپدیتی جدید و عظیم را در الگوریتم گوگل مشاهده کردیم که فاز دوم این الگوریتم جدید گوگل در ماه آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر هستند و همانطور که استفاده از گواهی امنیت SSL برای سایت ها الزامی و واجب شد ، در آینده استفاده از تگ کنونیکال و مدیریت و کاهش صفحات تکراری سایت نیز به عنوان واجبات سئو سایت در نظر گرفته خواهند شد.
پس بهتر است تا از امروز به فکر فردای وب سایت خود باشید و کمی زمان برای مدیریت این صفحات بگذارید.
امیدوارم این مطلب مورد پسند شما مخاطبان گرامی واقع شده باشد.
منتظر مقالات بعدی ما در برتینا باشید…
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات : 2
اولین نظر را شما ثبت کنید!
3 دیدگاه
ممنون مقاله خوبی بود.
مطلب عالی بود و موفق باشیدو خسته نباشید
خیلی جالب و مفید بود ممنون