هنگامی که شخصی کسبوکار یا مکانی را جستجو میکند، به طور معمول، ۳ مکان اطراف موقعیت جغرافیایی او روی نقشه نمایش داده میشود. قرارگیری آدرس هر کسبوکار در میان ۳ نتیجهی اول صفحه سرچ گوگل موضوعی است که برای بسیاری از افراد سوال و یا دغدغه است زیرا باعث افزایش مخاطبان شما خواهد شد. دراین مقاله به موضوع بهبود رتبه موقعیت مکانی کسبوکار پرداختیم.
برای بهبود رتبه لوکیشن یا موقعیت کسبوکار خود، از Google Business Profile استفاده کنید تا بتوانید کسبوکارتون و اطلاعات مربوط به آن را معرفی کنید.
همیشه به یاد داشته باشید، برای اینکه بیشتر دیده شوید، باید اطلاعات کسبوکارتان را بروز نگهدارید. در صورتی که متوجه شدید کسبوکار شما در جستجوهای مرتبط در منطقه جغرافیایی شما نمایش داده نمیشود باید موارد زیر را بررسی کنید و آنها را تکمیل کنید.
برای اینکه رتبه موقعیت مکانی کسبوکارتان را بهبود دهید، باید اطلاعاتتان را در پروفایل گوگل تکمیل کنید تا کاربران بدانند که به طور دقیق چه کاری انجام میدهید، کجا هستید و چه زمانی میتوانند به شما مراجعه کنند. اطلاعاتی مانند:
موقعیت مکانی کسبوکار خود را تایید کنید تا احتمال بیشتری برای نمایش کسبوکار شما در نتایج جستجوی محصولات گوگل مانند maps، داشته باشد.
ساعات کاری خود را به طور منظم بروزرسانی کنید، همچنین ساعات کاری ویژه برای تعطیلات و رویدادها را نیز اطلاعرسانی کنید. هنگامی که ساعات کاری دقیق را در اختیار مخاطب خود قرار میدهید، به او امکان میدهید که بدانند چه زمانی در دسترس هستید.
به نظراتی که کاربران درباره کسبوکار شما میگذارند، پاسخ دهید. وقتی به نظرات پاسخ میدهید، نشان میدهد که برای مشتریان و بازخورد آنها ارزش قائل هستید. نظرات مشتریان شما میتواند به دیده شدن کسبوکار شما کمک کند و همچنین احتمال اینکه مخاطبان از مکان شما بازدید کند را افزایش میدهد.
برای نمایش کالاها و خدمات خود و همچنین بیان داستان کسبوکارتان، عکسهایی را به پروفایل کسبوکار خود اضافه کنید. تصاویر دقیق و جذاب به مخاطب شما کمک میکند تا متوجه شود که کسبوکار شما همانی است که به دنبالش بوده است یا خیر.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبود رتبه موقعیت مکانی کسبوکارتان، میتوانید مقاله آموزش سئو گوگل مپ و افزایش رتبه در نقشه گوگل را مطالعه کنید.
هنگامی که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو میکند، موقعیت جغرافیایی کسبوکارها در نتایج سرچ گوگل براساس، ارتباط موضوع سرچ با کسبوکار، فاصله جغرافیایی و امتیاز کسبوکار نمایش داده میشود. ترکیبی از این عوامل به شما کمک میکند تا بهترین گزینه برای نمایش به کاربر گوگل باشید.
برای مثال، ممکن است الگوریتمهای گوگل تصمیم بگیرند کسبوکاری که از لحاظ موقعیت جغرافیایی فاصله بیشتری با شما دارد را نمایش دهند، زیرا ارتباط آن به موضوعی که کاربر سرچ کرده است بیشتر است. در نتیجه برآیند سه مورد گفته شده برای نمایش موقعیت جغرافیایی کسبوکار شما در نتایج اهمیت دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد میپردازیم.
ارتباط به این موضوع اشاره دارد که پروفایل کسبوکار شما تا چه حد با آنچه که کاربر در جستجوی آن است، مطابقت دارد. در نتیجه، اطلاعات کامل و دقیق کسبوکار خود را اضافه کنید تا Google کسبوکار شما را بهتر درک کند و پروفایل شما را با جستجوهای مرتبط مطابقت دهد.
هنگامی که در گوگل عبارت یا کسبوکاری را جستجو میکنید، براساس لوکیشن و فاصله شما با کسبوکارهای مربوط به عبارت جستجو شده و موارد دیگر، موقعیت مکانی چند کسبوکار را به شما نمایش میدهد.
امتیاز به میزان شهرت یک کسبوکار اشاره دارد. برخی از لوکیشنها و یا اماکن، در دنیای آفلاین معروف و شناخته شده هستند که این موضوع در نتایج جستجو محلی نیز منعکس میشود. برای مثال، موزههای معروف، هتلهای شاخص، یا فروشگاههای معروف در نتایج جستجوی محلی بیشتر نمایش داده میشوند.
امتیاز، همچنین براساس اطلاعاتی که Google در مورد یک کسبوکار، از سراسر وب توسط پیوندها، مقالهها و … محاسبه میشود. نظرات مثبت بیشتر و همچنین امتیاز مخاطبان میتواند رتبه لوکیشن کسبوکار شما را بهبود بخشد. علاوهبر این موارد، رتبه وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل نیز یک عامل است، در واقع به این معنی است که SEO بر رتبه لوکیشن کسبوکار شما تاثیر میگذارد.
برای اینکه موقعیت جغرافیایی کسببوکار شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود، در وهله اول باید پروفایل گوگل خود را تکمیل کنید. سپس، لوکیشن کسبوکارتان را به کمک یکی از روشهای پیشنهاد شده گوگل تایید کنید.
از تکمیل بخش ساعت کاری غافل نشوید، زیرا در صورتی که کاربر بداند چه ساعاتی شما در دسترس هستید، راحتتر میتواند با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین نظرات کاربران را مطالعه کنید و پاسخگوی آنها در پروفایل خود باشید.
فراموش نکنید که با پرداخت هزینه نمیتوانید رتبه لوکیشن کسبوکارتان را در گوگل مپ بهبود دهید و تنها راه، عمل کردن به موارد گفته شده در این مقاله است.
منبع: گوگل
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 4.8 / 5. تعداد نظرات : 4
اولین نظر را شما ثبت کنید!