اخطار آدرس تغییر داده شده در سایت
روش انتقال رتبه های سئوی یک صفحه به صفحه دیگر
ژوئن 12, 2021
محتوای کپی و تکراری
علت بالاتر بودن رتبه محتوای کپی شده از محتوای اورجینال
ژوئن 30, 2021
تراکم کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی در سئو چه تاثیری دارد؟

کلمه کلیدی

آیا هنوزهم چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا اهمیت دارد؟

قبل از اینکه درباره چگالی کلمات کلیدی در تولید محتوا و روش استفاده از keyword ها در content وب سایت صحبت کنیم ، خلاصه ای از اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با این موضوع را مرور میکنیم.

کلمه کلیدی یا keyword چیست؟

کلمات کلیدی یا همان Keyword ها عباراتی کوتاه هستند که کاربران برای جستجوی سوالات خود در گوگل یا بینگ از آنها استفاده میکنند.

Keyword ها ، یکی از مهمترین  پارامترها در دنیای دیجیتال هستند . چرا که میتوانند ما را مستقیما از علایق و نیازهای کاربران آگاه کنند.

کسب و کارهای انلاین و در کل هر فردی که در دنیای وب و دیجیتال به بازاریابی میپردازد، نیازمند آشنایی به این مفهوم و روش استفاده از آن برای آنالیز وبسایت و شبکه های اجتماعی خود میباشند.

کلمات کلیدی هر کسب و کار تخصصی بوده و هر فرد باید از کلمات کلیدی پربازدید مرتبط با کار خود اطلاع داشته باشد.

محتوا

محتوا یا content چیست؟

در جریان هستید که محتوا پادشاه است؟

شما برای اینکه با کاربران و مشتریان وبسایت خود تعامل برقرار کنید و مشتریان بالقوه را به خریداران بالفعل تبدیل کنید، نیاز دارید تا اطلاعات خود را در قالب محتوا برای آنها به نمایش بگذارید.

پس از طراحی سایت ، باید برنامه مدون و منسجمی برای تولید محتوای سایت خود طراحی کنید که اصطلاحا به آن استراتژی محتوا میگویند.

در واقع محتوا قوی ترین حوزه یک سایت است که در تعیین رتبه سایت و صفحات آن نقش اساسی ایفا میکند.

تولید محتوای خوب و استاندارد

مانند همه فرآیند های دیگر، تولید محتوا نیز استانداردها، اصول و قواعد خاص خود را دارد.

مطلب مرتبط  چگونه نقشه ثبت شده را به رتبه یک گوگل برسانیم؟

علاوه بر اصول نگارشی که در هر زبان متفاوت است، بایستی اصول سئو (SEO) و تجربه کاربری (UX) نیز در محتوا رعایت شود تا محتوا اصطلاحا کاربرپسند و گوگل پسند شود.

تنها در این صورت است که میتوانیم از قدرت محتوای خود برای جذب مخاطبان به سایت و تبدیل آنها به مشتری استفاده کنیم.

در مطالب قبلی درباره تجربه کاربری و سئو توضیحات کاملی داده ایم که میتوانید در صفحه وبلاگ برتینا آنها را مطالعه کنید.

در این مطلب نیز قصد داریم تا درباره یکی از فاکتورهای اساسی تولید محتوای سئو محور توضیح داده و جدیدترین متدهای تولید محتوا را برای شما ارائه کنیم.

با ما همراه باشید…

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی در تولید محتوا

چگالی کلمه کلیدی یکی از پارامترهای مهم و معروف در حوزه سئو و تولید محتوای سئو شده میباشد.

چگالی در لغت به معنای جرم حجمی یا جرم مخصوص است . اما در سئو به معنای درصد استفاده از کلمه کلیدی در محتوا است.

به زبان ساده تر نسبت تعداد کلمات کلیدی موجود در یک متن سئو شده را به کل تعداد کلمات ، چگالی کلمه کلیدی میگویند.

سوال اینجاست که این نسبت و تعداد کلمات کلیدی چه مقدار باید باشد؟ آیا چگالی عبارات کلیدی در صفحه مهم است؟ و آیا استانداردی برای این پارامتر سئو وجود دارد؟

در سال های اخیر تا  با توجه به نحوه رتبه دهی الگوریتم های گوگل ، برای سئو صفحات وب پیشنهاد میشد که کلمات کلیدی محتوا عددی بین 8 تا 10 درصد کل کلمات متن را به خود اختصاص دهند.

اما در سئو 2021 و اصول و قواعد محتوا نویسی جدید، دیگر بر روی تعداد تکرار شدن کلمات کلیدی تاکید نمیشود.

به گفته جان مولر گوگل ، در سئو جدید مفهوم و هدف صفحه و محتوا بسیار بیشتر از تعداد کلمات کلیدی یا حتی تعداد کل کلمات اهمیت دارند.

مطلب مرتبط  آموزش گام به گام ثبت دامنه ir در ایرنیک (به همراه آموزش تصویری)

به طوری که از این پس باید توجه خاصی به اصالت و صحت محتوا و البته تناسب آن با نیاز کاربران هدف داشته باشید.

با این حال کلمات کلیدی و مهم مرتبط با موضوع بایستی حداقل یک بار در محتوا گنجانده شده باشند، تا هدف صفحه و ارتباط بین بخش های مختلف آن را به گوگل نشان دهند.

اما لازم نیست که نگران این موضوع باشید، چرا که به صورت طبیعی و ارگانیک ، در روال تولید هر محتوای استاندارد، کلمات مرتبط با آن موضوع به کار برده خواهند شد.

علاوه بر این ، دیگر لازم نیست غلط املایی ها یا نوشتارهای تفاوت یک عبارت کلیدی را در صفحه به زور بگنجانید.

چراکه الگوریتم های پیشرفته و جدید گوگل متوجه این کلمات همسان و هم معنی شده و آنها را یک عبارت در نظر میگیرد.

کیورد استافینگ

Keyword-stuffing و over-optimizing

به کار برده شدن بیش از حد کلمات کلیدی در یک محتوا را بهینه سازی بیش از حد یا keyword stuffing مینامند.

این کار در سال های قبل، به منظور تاکید بالا بر روی یک کلمه  و سئو مصنوعی کلمه کلیدی صورت میگرفت اما خیلی وقت است که دیگر دوره این کارها گذشته است!

ما به طور طبیعی زمانی که درباره موضوعی مطلبی مینویسیم مجبوریم تا چندین بار آن کلمه را تکرار کنیم.

اما تکرار شدن یک عبارت دقیقا با یک حالت و شکل به تعداد زیاد ( مثلا 20 بار در یک متن 1000 کلمه ای!) میتواند گوگل را مشکوک به over optimization  کند.

به این علت بهتر است تا بدون توجه و تمرکز زیاد بر بهینه سازی محتوا برای گوگل و ربات های آن، برای کاربران خود محتوا تولید کنید.

مطلب مرتبط  Structured Data و Schema.org چیست؟

با این کار نرخ UX یا تجربه کاربری آن صفحه را بالا برده و در نهایت رضایت هردوی گوگل و کاربران را بدست خواهید آورد.

کلمات کلیدی باید در چه قسمت هایی از متن قرار گیرند؟

بر اساس اصول و قواعد سئو بهترین جا برای قرار دادن کلمات کلیدی نقاطی از صفحه هستند که ربات های گوگل در آنها به دنبال نشانه ای از هدف صفحه میگردد.

لیستی از بهترین نقاط از صفحه برای قرار دادن keyword ها را در ادامه برایتان تهیه دیدیم:

  • تیتر یا عنوان صفحه
  • پاراگراف اول صفحه
  • خصوصیت alt یا متن جایگزین عکس های صفحه
  • زیرتیتر های H2 و H3
  • تگ تایتل صفحه
  • تگ دیسکریپشن صفحه
  • نامک یا URL صفحه
  • جدول ها و لیست ها
  • و…

خب.. امیدوارم این مطلب هم برایتان مفید بوده باشد. شما میتوانید برای اطلاع از مطالب جدید در شبکه های اجتماعی و خبرنامه برتینا عضو شوید.

تبلیغ در گوگل برتینا

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

امتیاز 3.7 / 5. تعداد نظرات : 3

اولین نظر را شما ثبت کنید!

2 دیدگاه

  1. مطلب بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *