این مقاله به شما کمک میکند تا هنگام راهاندازی کمپین تبلیغاتی خود در گوگل، تمامی مراحل ثبت کمپین را به درستی انجام دهید و موردی را فراموش نکنید. هنگام آمادهسازی کمپین، شاید به جزئیات کوچک توجهی نشود، اما باید بدانید که همین جزئیات هستند که کمپینهای موفق را از کمپینهای ناموفق متمایز میکنند. در ادامه به ۸ مرحلهای که باید هنگام راهاندازی کمپین موفق طی کنید، پرداختیم.
هر کمپین با انتخاب یک هدف یا گل (goal) شروع میشود. با مشخص کردن این هدف، کمپین شما متمرکز روی نتیجه خاصی میشود. هدفی که انتخاب میکنید، گزینهها و مواردی را که هنگام راهاندازی کمپین باید انتخاب کنید را مشخص میکند.
به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش ترافیک وبسایت است، بهترین راهحل این است که در مزایده گوگل، حداکثر قیمت هر کلیک را به عنوان پیشنهاد خود قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در واقع با این کار، مطمئن میشوید که تبلیغ شما توسط افراد زیادی دیده خواهد شد.
پس از انتخاب هدف، لیستی از انواع کمپینهای توصیه شده برای رسیدن به آن را مشاهده خواهید کرد. نوع کمپین شما تعیین میکند که تبلیغاتتان کجا نمایش داده شود و چگونه مخاطب را جذب کند.
به عنوان مثال، یک کمپین Video یا Discovery، تبلیغات ویدیویی را در YouTube نشان میدهد، در حالی که یک کمپین Display تبلیغات تصویری را در وب سایتها نشان میدهد.
باتوجه به مبلغی که هنگام مزایده اعلام میکنید، میتوانید بودجه روزانه خود را برای کنترل میزان هزینههایتان تعیین کنید و همچنین میتوانید در هر زمان، بودجه خود را تغییر دهید.
پس از انتخاب گل و کلمه کلیدی، برای اینکه تبلیغ شما نمایش داده شود باید در مزایده گوگل ادز شرکت کنید. برای شرکت در بید یا مزایده، لازمه که مبلغی را به ازای هر کلیک باتوجه به محبوبیت کلمه کلیدی منتخب خود، اعلام کنید. در نهایت، باتوجه به پیشنهاد شما و عوامل دیگر، جایگاه تبلیغتان مشخص میشود.
با کمپینهای Search، Video، Discovery و Performance Max، میتوانید اطلاعات بیشتری مانند لینکهای وبسایت، نشانی و شماره تلفن جهت تماس به تبلیغات خود اضافه کنید.
این افزونهها کمک میکنند که مخاطب شما دلایل بیشتری برای انتخاب کسبوکارتان داشته باشد و در نتیجه نرخ کلیک آگهی را چندین درصد افزایش میدهند. درباره افزونههای تبلیغاتی و افزونههایی که میتوانید بر اساس اهداف کسبوکارتان انتخاب کنید، در مقاله ۹ روش برای بهبود CTR تبلیغات گوگل بیشتر بیاموزید.
برای همه کمپینها، به جز Shopping و Performance Max، مجموعههایی از تبلیغات مرتبط را با هم در یک هدف یا گل (goal) قرار دهید. برای مثال، تبلیغاتی را که بر روی هاستینگ تمرکز میکنند با هم گروهبندی کنید و افرادی را که در جستجوی خدمات هاستینگ هستند، هدف قرار دهید.
تارگت (target) کمک میکند تا تبلیغات شما به جامعه هدف مشخصی نمایش داده شود. بدون هیچ تارگتی، تبلیغات شما به افراد زیادی که مورد نظر شما نیستند، نشان داده میشود. مشخص کردن تارگت به شما این امکان را میدهد تا افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند یا آن را نیاز دارند، جذب شوند.
ردیابی یا Conversion میتواند به شما کمک کند تا اقداماتی که میخواهید مشتریان در وب سایت شما انجام دهند را ردیابی کنید. از این رو، میتوانید میزان اثربخشی تبلیغات خود را بسنجید و همواره تبلیغات گوگل ادز خود را بهبود دهید.
برای اینکه کسبوکار شما توسط افراد زیادی دیده شود، میتوانید از خدمات گوگل ادز استفاده کنید. جهت سفارش تبلیغ گوگل، در ابتدا باید هدف یا گل تبلیغاتتان را مشخص کنید. سپس باتوجه به بودجه خود، نوعی از کمپینهای تبلیغات گوگل را انتخاب کنید و پیشنهاد خود را برای شرکت در مزایده اعلام کنید.
همچنین میتوانید تمامی این مراحل را در کنار شرکتهای ایرانی که خدمات گوگل ادز را ارائه میدهند انجام دهید. برتینا، پریمیر پارتنر گوگل ادز در ایران است که تمامی خدمات این سرویس را ارائه میدهد. برای اطلاعات بیشتر، میتوانید از طریق تیکت، با مشاوران برتینان در تماس باشید.
منبع: support.google
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!