Push notification یک پیغام یا اعلام کوتاه و قابل کلیک (کلیک خور) در فضای وب است که روی صفحه دسکتاپ یا گوشی تلفن همراه کاربران شما نمایش دادده میشود.
پوش مسیج ها معمولا به شکل یک pop up هستند و در گوشه دسکتاپ یا بالا و پایین صفحه موبایل ظاهر میشوند.
بهترین مزیت پوش نوتیفیکیشن ها این است که حتی زمانی که مرورگر وب کاربران باز نیست هم نمایش داده میشوند!
نمونه ای از این پیام ها را در زیر میبینید:
این پیام ها شما را قادر میکنند تا به دستگاه های مورد استفاده مشتریان و کاربران خود دسترسی پیدا کنید و آنها را از اخبار ، پیشنهادات و تخفیف های جدید خود مطلع سازید.
Web push notifications یکی از روش های موثر برای تبدیل کردن بازدیدکنندگان سایت به کاربران و مشتریان وفادار میباشد.
آیا میخواهید پیام هایی را به عنوان پوش نوتیفیکیشن برای سایت خود ایجاد کنید؟
پوش نوتیفیکیشن ها میتوانند حتی زمانی که کاربران در سایت شما حضور ندارند پیغام هایی را از سمت شما برای کاربرانتان بفرستند.
با استفاده از این اعلان ها یا push message ها میتوانید کاربران را به سایت خود بازگردانید و اخبار و اطلاعیه های مهم و جدید را به اطلاع آنها برسانید.
از آنجایی که بازدید کننده بیشتر میتواند درآمد بیشتری هم برای شما به همراه داشته باشد، بهتر است تا روش ارسال push notification در وردپرس را بدانید.
با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
آیا میدانید که 70% از کاربرانی که از سایت شما خارج میشوند هرگز به آن بازنمی گردند؟
به همین علت است که باید سعی کنید تا آن کاربران سایت را تبدیل به مشترکین سایت و یا خریدار کنید.
شما میتوانید این کار را با به کارگیری چندین راه به طور همزمان انجام دهید.
راهکارهای بازاریابی متداولی مانند :
لیست های ایمیل هنوز هم به عنوان قدرتمندترین ابزار مارکتینگ و بازاریابی در دنیا شناخته میشوند.
با این وجود ما متوجه شدیم که ارسال پوش نوتیفیکیشن هم میتواند بسیار موثر واقع شود.
به طوری که در برخی از سایت های بزرگ و برتر این نوتیفیکیشن ها جز 5 ابزار برتر جذب ترافیک به سایت هستند.
امروزه سایت های معروف و قدرتمندی مانند لینکدین (Linkedin)، پینترست (Pinterest) و فیسبوک (Facebook) از پوش مسیج ها برای بازاریابی در فضای وب استفاده میکنند.
بر اساس یک نظرسنجی ، پوش نوتیفیکیشن ها 50 درصد از ایمیل ها بیشتر باز میشوند و 2 برابر ایمیل ها کلیک دریافت میکنند.
همچنین تعامل بیشتری با کاربران نسبت به اس ام اس ، ایمیل و سوشال مدیا برقرار میکنند.
شما برای ارسال پوش نوتیفیکیشن یا هشدار به کاربران و دعوت از آنها برای ورود به سایت وردپرسی خود میتوانید از پلاگین های مخصوص این کار استفاده کنید.
این افزونه ها سایت شما را به ارائه دهندگان سرویس های push notification متصل میکنند.
plugin های زیادی برای اضافه کردن پوش مسیج به وردپرس وجود دارد که برخی از آنها را در ادامه مشاهده میکنید:
برای انتخاب بهترین سرویس push notification باید به نکات و مسائل مهم بسیاری دقت کنید.
برای مثال بررسی کنید که امکان دریافت و انتقال کاربران دارای اشتراک را در این سرویس ها و پلن ها دارید و در هر لحظه قادرید بدون اینکه داده های کاربران را از دست بدهید سرویس خود را تغییر دهید.
در اینجا روش استفاده از یکی از بهترین و کاربردی ترین سرویس های ارسال پیام به کاربران به نام PushEngage را برایتان آورده ایم.
همچنین در مطلب دیگری به معرفی 5 افزونه ارسال نوتیفیکیشن در وردپرس پرداخته ایم.
به این ترتیب شما این قابلیت را برای سایت خود فعال کردید.
در این سرویس به طور اتوماتیک و پیش فرض، پست ها و نوشته های جدید به کاربران شما push notification میشود.
این پیام شامل تیتر مقاله و تصویر شاخص آن است و با کلیک بر روی آن کاربر به صفحه مقاله هدایت میشود.
***برای غیر فعال کردن ارسال اتوماتیک این مسیج ها میتوانید تیک گزینه Auto Push در قست WordPress Post Settings را بردارید.
***همچنین با استفاده از گزینه Create » New Notification در قسمت Notification این پلاگین میتوانید پیغام های push شده دلخواه خود را بسازید و حتی زمان بندی مشخصی را در آینده برای آنها در نظر بگیرید.
همانطور که میدانید حفظ و نگهداری کاربران فعلی سایت به همان اندازه ارزشمند و مفید است که جذب کاربران جدید به سایت میباشد.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با استفاده از push notification کاربران وفادار سایت خود را بیشتر کرده و آنها را به طور روزانه به سایت خود بازگردانید.
البته بهتر است به طور افراطی از این قابلیت استفاده نکنید و تنها اخبار یا مطالب جذاب و جالب را به دید کاربران خود برسانید.
منبع : wpbeginner
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 4 / 5. تعداد نظرات : 2
اولین نظر را شما ثبت کنید!
1 دیدگاه
کاربری و آموزنده بود ممنون