برای بسیاری از وبمستر ها گوگل ادز (Google Ads) یک سرویس شناخته شده محسوب می شود به صورتی که به طور دائمی از آن استفاده میکنند. در این نوشتار قصد داریم تا با 3 قابلیت بسیار خوب گوگل ادز (Google Ads) که شاید از آن بی خبر باشید و یا از آن تا به حال استفاده نکرده اید صحبت کنیم.
شرکت گوگل برای اینکه کاربران گوگل ادز متوجه شوند تبلیغات آنها تا چه میزان موثر است و همچنین برای برنامه ریزی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی ابزارهای زیادی را در پلت فرم گوگل ادز (Google Ads) ارائه داده است. Auction Insights یکی از امکانات بسیار مفید جهت ارزیابی کمپین های تبلیغاتی محسوب می شود. گوگل ادز (Google Ads) با در اختیار قرار دادن ابزار Auction Insights که یکی از همان ابزارهای بسیار کاربردی و مفید محسوب می شود کمک خوبی برای شما محسوب می شود. این ابزار .=زمانی که به طور مداوم و اصولی مورد استفاده قرار بگیرد سبب می شود در هزینه های خود برای گوگل ادز (Google Ads) صرفه جویی مناسبی داشته باشید. در واقع باید بگوییم در پنل گوگل ادز (Google Ads) ابزار Auction Insights به شما این قابلیت کلیدی را می دهد تا بتوانید کمپین تبلیغاتی خود با دیگران را مقایسه کنید. همچنین این ابزار می تواند فرصت های جدیدی را برای شما شناسایی کند و با نمایش نقاط ضعف کمپین تبلیغاتی شما را در بهبود وضعیت در دراز مدت کمک می کند.
پنل گوگل ادز (Google Ads) شش KPI (شاخص کلیدی عملکرد) را برای کاربران قرار داده است تا بتوانند کمپین خود را با سایر کمپین رقبا مقایسه کنند:
Auction Insights این قابلیت را دارد با راه هایی که در ادامه می آیند کاربر را در خصوص کمپین های ایجاد شده توسط وی مطلع کند.
یکی دیگر از بخش هایی که کاربران در پنل گوگل ادز (Google Ads) کمتر از آن استفاده می کنند این بخش می باشد اما می توان گفت در عین حال یکی از ارزشمند ترین ویژگی های گوگل ادز (Google Ads) محسوب می شود. Drafts & Experiments این قابلیت را دارد تا سبب افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بشود. Drafts & Experiments این امکان را به شما می دهد تا تبلیغ های چند بخشی را از منظر معیارهای زیر مورد بررسی و تحلیل قرار دهید:
با استفاده از این قابلیت ، امکانات زیر را در اختیار خواهید داشت :
البته باید گفت این ویژگی دارای یکسری محدودیت نیز بوده که شامل :
یکی دیگر از ویژگی های خوب گوگل ادز (Google Ads) بوده که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد . این ابزار این قابلیت را دارد تا حد زیادی حجم کار کاربران را کاهش دهد. در واقع باید گفت Ads Scripts شامل مجموعه ای از کدهای JavaScript بوده که برای کنترل یا خودکار کردن برخی از جنبه های کمپین های تبلیغاتی شما ایجاد شده اند . برای استفاده از آنها نیازمند یک دانش مختصر از جاوا اسکریپت هستید در واقع سختی کار اینجاست که اولین کد خود را ایجاد نمایید برای کدهای بعدی سختی زیادی را تجربه نخواهید کرد.
از ویژگی اسکریپت اکانت گوگل ادز در موارد زیر می توانید بهره ببرید:
انجام فرایند های تک مرحله ای که زمان زیادی صرف آنها می شود مثل تغییر نام کلیه کمپین های یک حساب کاربری یا آپدیت کردن هزینه ها در زمان های مختلف ، تغییر بودجه روزانه تبلیغ در ساعات مختلف روز ، متوقف کردن یا فعال کردن تبلیغ در شرایط مختلف و…
این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات : 0
اولین نظر را شما ثبت کنید!